10 eigenschappen aan de verhalen van marketing-guru's

Vorig artikel Volgend artikel
1148252529guru

Op Marketingbabylon vond ik 12 eigenaardigheden aan de verhalen die marketing-guru's vertellen. Je herkent er een aantal, en dan nog een paar meer, en dan besef je: ik stink er net zo hard in...

1. Guru's vertellen veel mooie anecdotes, maar de point-for-you-in-it wordt niet duidelijk. 2. Veel best-practices, maar die blijven vaak heel ontastbaar. 3. Er is een aantal 'gouden regels', die worden oversimplified worden gpresenteerd, maar ze klinken zo lekker. 4. Negatieve zaken (de absolute don'ts) worden vaak in harde taal uitgedrukt. "WAP is dead"! 5. Het ware evangelie staat vaak al in de eerste paar bladzijden. De rest van 't boek herhaalt die, geeft daar uitgebreide, niet-tastbare voorbeelden van. De lezer houdt hoop en leest door..

6. 'New Marketing is Old Marketing and vice versa'. Kortom restylen en rebranden doet al veel. 7. Af en toe wordt het jargon ook weer 'ns opgefrist. Guru's komen vaak op met oude termen in 'n nieuwe jas. 8. Argumenten worden doorgaans powerful gebracht. 'All you need is X". 9. Guru's zijn dol op cliches; die beiden houvast aan de mens, en worden makkelijk onthouden. 10. Er worden mooie ronde getallen gebruikt.

Ik heb die 12 maar ingekort naar 10, dat vond ik een mooi rond getal..;)

Paul Aelen

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies