Red Bull zet Mobile Marketing in bij Flugtag

Vorig artikel Volgend artikel
1147809486placeholder_homeleft_164x186

Op 21 mei aanstaande vindt de eerste Nederlandse versie van de Red Bull Flugtag plaats in Rotterdam.

Om controle te houden over het aantal toeschouwers maakt Red Bull gebruik van Mobile Ticketing. De 12.000 toeschouwers die op het terrein worden toegelaten kunnen hun mobiele kaartje online bestellen op www.redbullflugtag.nl. De 12.000 tickets waren in ruim twee weken volledig uitverkocht. Daarmee is de Flugtag direct de grootste succesvolle mobile ticketing actie in Nederland. Red Bull heeft hiermee een primeur. De Flugtag is op mobiel gebied verder aangejaagd met een Mobile Game in combinatie met SMS-vertising .

“Het is voor ons voor het eerst dat we met een dergelijk toegangssysteem werken. We doen dat normaal gesproken liever niet omdat we zoveel mogelijk mensen de kans willen geven onze evenementen van dichtbij te beleven.

Maar omdat de ruimte rondom de Veerhaven beperkt is, waren we dit keer helaas genoodzaakt met een ticketsysteem te werken. Het mobiele ticketingsysteem voldeed het best aan onze eisen.” aldus Mariska Woertman, marketing communicatie manager van Red Bull Nederland.

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en online-marketeer. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies