Marketeers en behavioral targeting

Vorig artikel Volgend artikel
1146003851bahavioral targeting

Het succes van zoekmachines bij het linken van advertenties met de interesses van de klant is voor veel marketeers aanleiding meer gebruik te maken van behavioral targeting.

Terwijl zoekmachines zoekvragen opvatten als direct signaal van belangstelling, gaat het bij behavioral targeting om het afleiden van de interesses van de websurfer uit zijn online gedrag.

Volgens cijfers van Forrester Research maakt de helft van alle marketeers inmiddels al gebruik van online gedragsgegevens en nog eens een derde denkt daar nog in 2006 mee te beginnen . Bovendien is online behavioral targeting zo succesvol dat marketeers dergelijke activiteiten ook bij andere media willen ontplooien.

Ook van belang is dat de markt voor zoekmachineadvertising zo langzamerhand verzadigd begint te raken. Momenteel is search engine advertising goed voor 40% van alle online mediabestedingen. (Bron: Brandweek/MKBnet)

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies