Reclamevrije televisie, mooi niet

Vorig artikel Volgend artikel
1145000225ster

In een vandaag verschenen persbericht van de STER komt naar voren dat het Nederlands publiek duidelijk anders over reclame denkt op de publieke omroep dan de politici in de Tweede Kamer.

Dat blijkt uit een onderzoek dat TNS NIPO heeft uitgevoerd in opdracht van Ster. Zo vindt bijna tweederde (63%) van het Nederlands publiek de discussie over reclame op de publieke omroep onnodig. Een zelfde groep (62%) is ook van mening dat reclame op de publieke omroep volstrekt geaccepteerd is in Nederland .

Bovendien blijkt een meerderheid (61%) niet bereid mee te betalen aan het reclamevrij maken van de publieke omroep. Volgens het ondersoek is het Nederlands publiek het dus duidelijk oneens met haar volksvertegenwoordigers op het punt van reclame en de publieke omroep. Maar dat is geen nieuws.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies