De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
[Daan Neleman] Media, technologie en content gaan zich in de toekomst letterlijk verplaatsen in de consument. Maar tijdens een future\ session bij ons op kantoor kwamen we erachter dat dit al gebeurt. Mirror matching is het toverwoord.
Mirror matching, in de psychologie staat deze term voor het neurale systeem dat ons in staat stelt onszelf te verplaatsen in anderen. Empathie dus. In de Verenigde Staten wordt dit al letterlijk gebruikt als marketinginstrument. En wel met interactieve spiegels. Een mooie case om dit te illustreren is die voor de Nissan Infiniti: ‘De installatie bestaat uit drie ruiten van weerspiegelend glas (2,5 bij 1 meter). De gebruiker ervaart hierdoor een ongebruikelijke sensatie van content die zonder aanraking (door middel van warmte) wordt aangestuurd (Interactive Mirrors for Infiniti).
Onbegrensde mogelijkheden En ook Philips heeft al een soortgelijke spiegel ontworpen die onder meer bij kappers wordt gebruikt. Het wachten wordt veraangenaamd. Je kunt televisie kijken. Je kapsel uitzoeken. En kinderen kunnen spelletjes spelen. Maar niet alleen kappers kunnen van deze trend profiteren. Denk ook aan paskamers met spiegels die je adviseren welke kleding het beste bij je past. Of cosmeticazaken waar aan de hand van je spiegelbeeld een huidanalyse wordt gedaan om tot het juiste schoonheidsadvies te komen. Er zijn dus onbegrensde mogelijkheden met mirror matching.
Ambient Intelligence Maar bij Philips gaan ze al veel verder. Het concept Ambient Intelligence definieert hoe zij de toekomst zien. Het beschrijft technologie die begrijpt en anticipeert op de behoeftes van gebruikers. Alle prototypes in Philips HomeLab zijn Ambiently Intelligent omdat ze mensen in het centrum van hun functionaliteit plaatsen. De prototypes kunnen ‘nadenken’ en maken het leven van gebruikers eenvoudiger. Ambient Intelligence technologie zal in de toekomst alom aanwezig zijn: thuis, in de auto en zelfs op of in het lichaam. Philips denkt dat Ambient Intelligence onderdeel van ons leven zal zijn vanaf het jaar 2020 (Philips Research).
Kortom, in mirror matching krijgen we alvast een kijkje in de keuken van morgen.
Verder lezen over Philips
Entertainment22.02.2024
De OLED+959 is het nieuwe vlaggenschip van Philips TV
Met een helderheid van 3.000 nits, Ambilight Plus en meer!Gadgets09.01.2024
Philips komt met deurslot dat je toelaat op basis van je hand
Nieuws21.12.2023
Philips haalt honderden MRI-scanners terug wegens ontploffingsgevaar
Gadgets12.12.2023
Philips The One review: Is deze 4K-Ambilight TV goed genoeg?
Gadgets25.10.2023
Een pop-up barber op tramstation Leidseplein
Gadgets08.09.2023
Charmeoffensief van Matter: Nuki, Yale en Fritzbox! gaan ervoor
Gadgets05.09.2023
Doe jij geen oog dicht? Philips komt met nieuwe slaapkoptelefoon
Weg met gesnurkGadgets01.08.2023
Philips Hue krijgt nu ook beveiligingscamera’s
Verder lezen over Televisie
Entertainment28.03.2024
4 dingen die je moet weten als je aan een tv-programma meedoet
Gadgets15.03.2024
Vijf veelgestelde vragen over tv’s beantwoord
Social Media13.03.2024
X wil het plekje van YouTube innemen met lange video’s op tv
Video13.03.2024
YouTube op televisie krijgt meer focus op reacties
Gadgets12.03.2024
Schermen veroorzaken communicatie-achterstand bij kinderen
Gadgets11.03.2024
TV kopen? Dit is het verschil tussen LCD, OLED, QLED en mini-led
Entertainment09.03.2024
Wie is de Mol S24 – Finale: wie is uiteindelijk De Mol?
En de Mol is...Entertainment02.03.2024
Wie is de Mol? S24 – Afl. 9: dit gebeurde er + de leukste tweets
Verder lezen over Weblog
Online19.09.2023
WordPress maakt een grote sprong: linkt nu met Mastodon
But first, fediverse.Social Media02.05.2023
WordPress-gebruiker? Je kunt je posts niet meer tweeten
Search13.03.2023
Zo maak je een succesvolle SEO-proof contentstrategie in 2023
Online01.06.2021
Wix lanceert tool om het web voor iedereen toegankelijk te maken
Search24.09.2020
Core Web Vitals update: dit moet je weten!
DC Business31.07.2020
Met deze basis marketingmiddelen scoor jij altijd!
Nieuws08.06.2020
Nederlandse lokale nieuwsorganisaties krijgen steun van Google’s noodfonds
DC Business10.01.2020