Wat een nonsense

Vorig artikel Volgend artikel
1140364339nonsense

Ene Stephane De Witte, projectmanager bij de Belgische vastgoedsite Vitrine, stelt in een artikel in de Belgische Tijd het nut van zoekmachine optimalisatie aan de kaak:

"Als alle spelers in dezelfde markt er gebruik van maken, wordt het voordeel ervan gedeeltelijk geneutraliseerd. Je staat dan wel bovenaan in de resultaten, maar tussen alle andere concurrenten".

Het bedrijf van De Witte doet net als veel andere websites en concurrenten aan optimalisatie met behulp van relevante trefwoorden en is daar blijkbaar niet happy over.

De auteur van het artikel eindigt met "Maar een tovermiddel is het dus blijkbaar niet ". Triest dat dergelijke quotes ongenuanceerd worden afgedrukt in een van de beste kranten in Vlaanderen.

Het geeft echter aan dat er nog een heleboel onduidelijkheid bestaat over "Search Engine Marketing" en dat het veel verder gaat dan bovenaan staan met enkele zoekwoorden in Google.

In ieder geval een tip voor de auteur en De Witte: luister even naar de PitchTalk 3 van Ronnie Overgoor. Je moet ergens beginnen...

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en een digitale nomade. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies