Nieuwe doelgroep: de Leonardo

Vorig artikel Volgend artikel
1138789212leonardo-1[1]

Ja zoals Da Vinci. Onlangs is voor het eerst deze nieuwe doelgroep genoemd.

Ze worden Leonardo's genoemd omdat ze, net zoals Dhr. da Vinci, een grote interesse hebben in wetenschap maar ook in kunst en politiek. Een soort nieuwe renaissance.

Volgens het artikel zijn er zo'n 20 miljoen Amerikanen die in deze nieuwe categorie vallen. Dat is 7% van het geheel aldaar.

Het merendeel is man, ergens in de 30 en "middle" tot "upper class".

Het komt voor uit een trend die reeds door Richard Florida met z'n definitie van de "the creative class" is aangetipt. En door Arnold Worldwide's boek The Cultural Creatives. Zie tevens het makkelijk leesbare ChangeThis manifesto The Creative Generalist.

In de VS zijn er reeds een aantal bureau's die actief deze groep voor hun klanten in kaart aan het brengen zijn. Gebeurt dit ook al in Nederland?

Via

M. Lens-FitzGerald

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies