Permission marketing a la Speurders

Vorig artikel Volgend artikel
1130780554permission marketing

Permission marketing leidt bij Seth Godin tot de volgende vragen: 1. Is iedere marketinginspanning gericht op een leerrelatie met de klant? 2. Is het communiceren op basis van toestemming verankerd in de klantendatabase? 3. Heeft de onderneming iets interessants te vertellen aan haar klanten? 4. Is de onderneming in staat de relatie met haar klanten voortdurend te verdiepen? Tot zover de guru himself.

Mailmedia meldt op 21 oktober dat zij o.a. NRC Handelsblad en Speurders als hun nieuwe klanten mogen verwelkomen. Mailmedia is gespecialiseerd in Permission marketing. (zie boven)

31 oktober, vandaag dus, ontvang ik van Speurders (onderdeel van de Telegraaf, befaamd krantenuitgever) een e-mail waarin ik wordt utgenodigd een proefabonnement op NRC te nemen (al 15 jaar abonnee). Omdat ik Speurders.nl een prima site vindt heb ik daar in het verleden ongetwijfeld aangegeven dat ze me mogen mailen. Permission marketing. (zie boven)

De laatste regel van de email, de pay-off van NRC Handelsblad is: Slijpsteen voor de geest. Dat vindt ik deze permission based marketing (zie boven) actie van Speurders ook, maar misschien komt die ook de koker van de auteurs van het persbericht.

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en online-marketeer. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies