Online hang-out mikt op 50.000 bezoekers per maand.

Vorig artikel Volgend artikel
1129897134extrafris

Kennen jullie ExtraFris? De nieuwe online hang-out van uitgeverij Sanoma? ExtraFris wil een kruising zijn tussen een community en entertainment. Kortom, communitainment. Uniek zeggen ze zelf! Doelgroep is jongeren van 12 tot 20 jaar. Hoe het werkt? Jongeren leveren zelf content. Dit in ruil voor redactionele opleiding of nieuwe cd. Op de hang-out worden ook filmpjes getoond van jongeren, bijvoorbeeld op de skatebaan. De jongeren worden in die zin dus naast consument ook producent.

ExtraFris wordt voor een belangrijk deel gratis gehouden. Het geld moet komen uit de zakelijke markt, onder meer via partners. Adverteren op een platform levert meer op dan simpelweg adverteren in een tijdschrift, zo wordt toekomstige partners voorgehouden. Nintendo is inmiddels al overtuigd. Met andere partners is ExtraFris naar eigen zeggen vergevorderd. Wat vinden jullie van deze opzet? Uniek of juist meer van hetzelfde!

Wij lopen nu al weg met ExtraFris. Waarom? Omdat cowboylaarzen helemaal fris zijn deze winter!

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies