Off line promotie, online afhandeling

Vorig artikel Volgend artikel
1123857470bnr_valikansi

In salespromotions ging het lange tijd het zelfde. Kopers van een product werden beloond met een premium door het sparen van zegeltjes of het opsturen van een aankoopbewijs.

Als je de actie geheel online wil afhandelen, kun je het zelfde principe aanhouden door bijvoorbeeld unieke codes aan producten toe te voegen. Die vervolgens door een actiedeelnemer op een actiewebsite worden ingetikt.

Unieke codes kan echter niet altijd om logistieke of andere redenen. In Finland hebben ze een tussenweg gevonden, waarbij mobile marketing en traditionele marketing samen komen

Het finse margarinemerk Flora laat kopers tien verpakkingen per post opsturen waarna de inzender op zijn mobiele telefoon een waardebon van €100,- ontvangt. De mobiele waardebon is bij een Finse reisorganisatie in te wisselen bij het boeken van een reis. Een slimme manier om een off line promotie toch online af te handelen. De actie is bedacht door Lowe Forever en de techniek word verzorgt door FlyerOne

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies