Merknaam Apple groeit het meest in waarde

Vorig artikel Volgend artikel
1122109252ipodwuift

De merken van technologiebedrijven groeien het snelst in waarde. Apple, Google en eBay hebben meer potentie dan Coca-Cola, Heineken en Philips. Dat blijkt uit onderzoek van het Amsterdamse bedrijf Vivaldi Partners.

Het merk Apple is ten opzichte van 2001 het meest in waarde gegroeid, zo laat het onderzoek zien. Met dank aan iPod. Apple is inmiddels 5,3 miljard dollar waard, een stijging van 38 procent ten opzichte van 2001. Apple was op de computermarkt in de hoek gezet. Microsoft was altijd succesvoller. Apple is vervolgens de muziek in gegaan met iTunes en iPod. Het merk Apple staat daardoor ineens voor ongekende mogelijkheden .

Uit de ranglijst blijkt dat jonge bedrijven met een duidelijke link naar internet het sterkst groeien. BlackBerry, maker van de mobiele telefoon annex zakcomputer, vertegenwoordigt een merkwaarde van 1,2 miljard dollar en staat tweede. Internetbedrijven Google, Amazon, Yahoo en eBay vormen de subtop. De merkwaarde van al die ondernemingen groeide de afgelopen jaren meer dan dertig procent. Opvallend is dat de grootste merken ter wereld niet voorkomen in de toptwintig van stijgers. Coca Cola, Microsoft, IBM, General Electric en Intel groeien nauwelijks. (via).

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en online-marketeer. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies