Van pincodes, activatie codes en ander ABN AMRO leed

1117977516images8

Een twee weken geleden kreeg ik mijn nieuwe ABN AMRO creditcard toegezonden. ABN AMRO gaat namelijk over op creditcards die alleen nog maar te gebruiken zijn met bijbehorende pincode. Lijkt me een heel goed plan; ik heb nooit begrepen waarom men dat niet eerder bij creditcards heeft gedaan. Ze zijn namelijk nog veel fraudegevoeliger dan de gewone bankpas.

Op de card was een gele sticker aangebracht waarop stond dat de kaart eerst geactiveerd moest worden met de activatiecode. Eeuh….? De activitiecode…? Ja, die is eerder per brief toegezonden. Eeuh..., brief..??, welke brief? Ja, ik kan me vaag wel een ronkende brochure herinneren die de aankomst van een nieuwe creditcard aankondigt, maar die heb ik na de eerste 3 zinnen ‘marketing speak’ ongelezen weggegooid.

Tja, daar stond de activatiecode dus ergens in verborgen. Jammer dat die brief niet meteen is begonnen met de mededeling dat de brief een belangrijke activatiecode bevat, dan had ik na alle marketingspeak misschien wel doorgelezen. Of de brief in ieder geval gewoon even op de stapel bewaren gelegd. Gebeld met het callcenter van de ABN AMRO. Nee, ik was zeker niet de enige die de brief met activatiecode ongelezen had weggegooid. Sterker nog, mensen die de brief wel hebben bewaard schijnen nauwelijks te vinden zijn. Het kan bijna niet anders of het callcenter moet al weken overuren draaien.

Vorige week kreeg ik een brief van de bank met de pincode van mijn creditcard. Daar was het hem uiteindelijk om te doen. Het is spectaculair wat de ABN AMRO er ditmaal van heeft weten te maken. Geen ronkende brochure ditmaal, maar een ingewikkelde brief met kraskaart functionaliteit die de pincode zou (moeten) onthullen.

Na veel krassen, omdraaien, tegen het licht houden, nog een keer krassen, tegen een lichte achtergrond aanhouden (tip uit de instructies van de ABN AMRO), tegen een donkere achtergrond houden, denk ik dat ik mijn pincode heb gevonden. Ik weet het niet helemaal zeker, de 8 kan net zo goed een 6 zijn en de 0 net zo goed een 8. Ik denk eerlijk gezegd dat het percentage mensen dat de pincode niet kan lezen de 70% ruimschoots gaat overschrijden. Bij mensen boven de 50 schat ik dat het percentage boven de 90% gaat uitkomen. Dat wordt nog wat extra mensen erbij zetten op het call center.

Gisteren kreeg mijn vriendin haar kaart van ABN AMRO toegezonden. Ik heb expres even niks gezegd en na vijf peinzen was het: ‘Zeg, die activatiecode, heb jij daar een brief over gekregen?’ Afijn, ik verheug me op de brief met de pincode die ze nog moet krijgen.

Tags: chat, marketing

Reacties (11)

    • Paul

    ..haha...same here!! wellicht goed om al dat gedoe via internet bankieren te laten verlopen...

    Zo 5 jun 2005, 19:02 [reply]

    • Tim

    Ook zo'n goud apparaat binnengekregen. Geen probleem gehad. Het was overduidelijk dat de eerste brief een activatiecode bevatte. De tweede brief liet aan duidelijkheid ook niets te wensen over. Kwestie van

    Zo 5 jun 2005, 22:14 [reply]

    • P. Lee

    Gen centje pijn. Zelfs niet voor ik stuk ongeduld zoals ik,,,

    Ma 6 jun 2005, 07:58 [reply]

    • b.lokerse

    Ik vind dat men voor wat betreft de wijze van toekennen van pincode bij abnamro best wel eens rekening kan houden met bijziende en slechtziende mensen. Want inderdaad het zien van de pincode was voor mij ook echt in 1e instantie een vraagteken van staat er nu iets of staat er niets

    Za 11 jun 2005, 15:59 [reply]

    • Paul

    Prima actie van ABN AMRO. Kwestie van je post goed lezen en dan komt alles goed.

    Do 7 jul 2005, 12:46 [reply]

    • Kees

    Brieven van je bank moet je altijd goed lezen. Wanneer je dat doet is er niets aan de hand. Gee problemen gehad.

    Do 7 jul 2005, 12:50 [reply]

    • Martin

    Ik vond de brief heel duidelijk en had geen enkel probleem met het vinden van de pincode. Kwestie van goed lezen.

    Do 7 jul 2005, 15:18 [reply]

    • alex

    En iemand de kaart al getest in bijvoorbeeld Frankrijk? Ik wel, en werkt voor geen meter. Niet bij de peage en niet bij de tankautomaten. Reactie vandaag van ABN: wij kunnen geen probleem ontdekken. Mijn broek zakt af.

    Ma 25 jul 2005, 21:46 [reply]

    • Aad

    hehe ik heb zelf ook de abn amro en woon niet meer in nederland en moet zeggen dat dit van de abn amro toch nix nieuws was voor mij want in andere landen gaat dit al jaren zo en je heb 2 verschillende credit cards maar dat weten de meeste mensen niet! 1 die niet iedereen online accepteerd vanwege de veiligheid van de kaart en 1 die iedereen accepteerd daar kan het verschil ook in liggen bij het antwoord van alex dat dat het probleem is en ik heb me kaart in frankrijk gebruik en in spanje en italie en engeland waar ik woon en ik heb nergens geen last van

    Di 20 dec 2005, 01:29 [reply]

    • Jantje

    Je kunt je card ook gewoon via internetbankieren activeren.

    Vr 14 apr 2006, 13:15 [reply]

    • jolien

    Nou ik vind ABN in 1 woord geweldig! Alles verloopt prima. Heb nergens problemen mee!

    Di 10 okt 2006, 16:06 [reply]

Reageren

  • HTML niet toegestaan. URL's worden automatisch clickable.
    * E-mail adres wordt niet getoond

Recommend on Google

Headlines

© 2004-2014 Dutchcowboys.nl - All Rights Reserved.

All views and opinions expressed are those of the authors of Dutchcowboys.

All trademarks, slogans, text or logo representation used or referred to in this website are the property of their respective owners. Sitemap

Hosted by Nines