Marketing16.05.2014

Dutch Interactive Awards 2014: Philips verkozen tot “Company of the Year”


Gisterenavond zijn tijdens de vijfde editie van de Dutch Interactive Awards de prijzen uitgereikt voor het beste interactieve werk van Nederland. Met dit jaar als grote winnaars ‘a friend of mine’ en opdrachtgever Philips. Beide bedrijven wisten twee awards in de wacht te slepen.

Philips werd tevens uitgeroepen tot ‘Company of the Year 2014“. De ruim veertig genomineerden kregen tijdens de jurydag de mogelijkheid om hun case te presenteren aan de vakjury. Zij werden vervolgens beoordeeld op het gebied van strategie, design en resultaat. In totaal zijn er twaalf awards uitgereikt op het gebied van communicatie, e-commerce en marketing.

dutch-interactive-awards-2014-philips-ve.jpg
dutch-interactive-awards-2014-philips-ve.jpg

Best Service
Clockwork (Quli)
“Het is een van de meer vooruitstrevende, gebruiksvriendelijke concepten op het web die kwaliteit van levens kan verbeteren. De ‘I’ van Dutch Interactive Awards komt in deze case zonder twijfel naar voren. We zijn erg benieuwd naar de uitrol.”

Best eCommerce
Fabrique [merken, design & interactie] en Q42 (De Nederlandse Staatsloterij)
“Het is gelukt om nieuwe kanalen te benutten waarbij het vercommercialiseren en personaliseren binnen traditioneel segment een groot compliment verdient. Daarbij is bijzonder goed ingespeeld op de klantreis.”

Best Campaign
a friend of mine (#ExperiencePhilips)
“Het behaalde resultaat ten opzichte van het budget is een bijzondere prestatie te noemen. Leuk om te zien dat ook nieuwe kanalen als Instagram op de juiste manier zijn ingezet. Een mooie spinoff voor zowel het merk als de interne organisatie.”

Best Activation
RTL Nederland (GTST: Spring Levend tijdens zomerstop)
De winnende app maakt de zomer in een keer relevant en is heel belangrijk voor het bestaande publiek. De loyale kijker wordt optimaal bediend.”

Best Brand
Lukkien (Mobiele Strategie Efteling)
De jury complimenteert de manier waarop effectief is samengewerkt binnen verschillende partijen om tot het resultaat te komen. Het is een case met indrukwekkende resultaten en veel potentie, vooral op het gebied van beleving en functionaliteiten.
Eervolle vermelding voor Tam Tam (Nationale Opera & Ballet)

Best Tool
Tam Tam (Vaarwater App)
“Een briljante en creatieve app die crowdsourcing en nieuwe technologie (bakens, RFID) samenbrengt, maar tegelijkertijd een duidelijk doel dient. De jury ziet potentie voor landelijke uitrol.”

Best Disruptor
Momkai (De Correspondent)
“Een gedurfd en succesvol digital-only medium met innovatief businessmodel. De Correspondent is in staat geweest haar filosofie door te voeren tot de persoon die de helpdesk bemant. Een echte ontwrichter in de markt.”

Best B2B
TriMM (Victron Remote Management)
“Een ontwikkeling in het licht van Internet of Things. De jury is vooral positief over API, waarmee gegevens ook ter beschikking worden gesteld aan derden.”

Best Retention
Mobile Strategy (Hunkemöller Mobile)
“Loyalty zoals Loyalty bedoeld is’. Het platform is de afgelopen jaar verder doorontwikkeld, en daarmee zijn dan ook indrukwekkende resultaten bereikt.”

Best Social
a friend of mine (#UncoverPhilips)
“Niet alleen in Nederland, maar ook over de landgrenzen een groot succes met indrukwekkend resultaat. Mooi om te zien hoe ‘fans’ het werk doen en werkelijk een mediahype rondom het merk hebben gecreëerd.”

Best Corporate
iWink (Koninklijke Wagenborg)
“Een knappe prestatie, zeker binnen de bestaande sector. De jury noemt de website dan ook absoluut indrukwekkend.”

Company of the Year: Philips
“De Company of the Year maakt momenteel grote stappen binnen online. Dat zagen we vorig jaar toen de “Philips Hue” tot winnaar werd verkozen binnen de categorie ‘Disruptor’. Dit jaar wint Philips maar liefst twee awards in onafhankelijke categorieën. De jury prijst het bedrijf door de interne durf en internationale uitstraling en aspiratie. Philips weet uit te stijgen boven productniveau en kiest steeds vaker voor zinvolle innovatie en beleving. Het is een waardige Company of The Year 2014.”

© Fotolia

Henkey
Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.

Verder lezen over Philips

De OLED+959 is het nieuwe vlaggenschip van Philips TV

In Barcelona kondigde Philips vorige maand weer veel nieuwe producten aan voor 2024. Waaronder ook het nieuwe vlaggenschip in het Ambilight TV-assortiment van 2024. De OLED+959 is de nieuwe definitie van een toonaangeven...

Entertainment22.02.2024

De OLED+959 is het nieuwe vlaggenschip van Philips TV

Met een helderheid van 3.000 nits, Ambilight Plus en meer!
​Philips komt met deurslot dat je toelaat op basis van je hand

Philips Hue timmert flink aan de smarthomeweg. Lange tijd waren het alleen lampen, maar dat wordt al steeds meer beveiliging, zoals camera’s. Het volgende waar het bedrijf zich op stort zijn deursloten. En daaraan voeg...

Gadgets09.01.2024

​Philips komt met deurslot dat je toelaat op basis van je hand

Philips haalt honderden MRI-scanners terug wegens ontploffingsgevaar

Het nieuws dat Philips meer dan 300 MRI-scanners die het bedrijf tussen 2005 en 2014 geleverd heeft nu moet terughalen vanwege mogelijk gevaar voor ontploffing is er een die de gezondheidsdivisie van het bedrijf er eigen...

Nieuws21.12.2023

Philips haalt honderden MRI-scanners terug wegens ontploffingsgevaar

​Philips The One review: Is deze 4K-Ambilight TV goed genoeg?

Philips-televisies zijn al jaren in trek en dat komt vooral door dat imposante Ambilight dat tegen je muur aan schijnt. Zelfs als je een muur hebt waarop een poster hangt, of een muur met reliëf hebt, dan springt dat li...

Gadgets12.12.2023

​Philips The One review: Is deze 4K-Ambilight TV goed genoeg?

Een pop-up barber op tramstation Leidseplein

Philips OneBlade kondigde gisteren met trots een nieuwe samenwerking aan met twee invloedrijke figuren in de wereld van authenticiteit en stijl: Bram Krikke en de populaire TikTok barbier Reboir Kleijnendorst. Dat deden...

Gadgets25.10.2023

Een pop-up barber op tramstation Leidseplein

​Charmeoffensief van Matter: Nuki, Yale en Fritzbox! gaan ervoor

De eerste helft van 2023 was geen goede helft voor Matter. De smarthomestandaard zou eigenlijk allang in heel veel producten moeten zitten, maar dat viel toch enorm tegen. Belkin stopte zelfs volledig met de ondersteunin...

Gadgets08.09.2023

​Charmeoffensief van Matter: Nuki, Yale en Fritzbox! gaan ervoor

​Doe jij geen oog dicht? Philips komt met nieuwe slaapkoptelefoon

Oordopjes worden soms gedragen om juist wakker te blijven: lekker hard, wat heftige muziek erop en je zorgt dat je niet zomaar wegsoest. Philips ontwikkelt echter al een tijdje slaaphoofdtelefoons om te zorgen dat je jui...

Gadgets05.09.2023

​Doe jij geen oog dicht? Philips komt met nieuwe slaapkoptelefoon

Weg met gesnurk
​Philips Hue krijgt nu ook beveiligingscamera’s

Het is typisch iets wat je had kunnen zien aankomen, maar toch is het groot nieuws nu we weten dat dat het geval is: Philips Hue wordt voorzien van beveiligingscamera’s. Het merk, dat traditioneel alleen in slimme lamp...

Gadgets01.08.2023

​Philips Hue krijgt nu ook beveiligingscamera’s