#ShareTheSofa

Vorig artikel Volgend artikel
#ShareTheSofa

Heineken sponsort al geruime tijd het Europese voetbal en heeft nu een twitteractie bedacht voor de avonden waarop een UEFA Champions League wedstrijd gespeeld wordt. Waarschijnlijk hebben de marketeers van de biergigant gedacht dat de mensen (veelal mannen) die op de bank naar voetbal kijken dit doen met een biertje in de ene hand en een mobile device in de andere hand, en ik denk dat ze wel eens gelijk kunnen hebben. Wanneer je de timeline van Twitter bekijkt gedurende een veelbekeken voetbalwedstrijd staan er altijd één of meerdere hashtags tussen die verwijzen naar de wedstrijd of naar een van de spelers. En dankzij Heineken komt er op UCL avonden de hashtag #ShareTheSofa bij.

Door het gebruik van die hashtag kunnen voetbalkijkers/twitteraars contact leggen, vragen stellen en een videogame spelen met een bekende (ex-)voetballer.

gullit-sofa

Gisteravond was het zover: de UCL wedstrijd tussen AC Milan en Celtic FC. Voetballiefhebbers konden door hashtag #ShareTheSofa te gebruiken vragen stellen aan Ruud Gullit (die hij dan ook beantwoordde) en maakten ook kans op extra give away's. Ook de komende Champions League wedstrijden zal Heineken op deze manier iemand "op de sofa" zetten, ze hebben nog niet bekend gemaakt wie er nog meer mee zullen werken aan deze nu al succesvolle marketingactie.

Karina

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies