"Content is not King"

"Content is not King"

Zegt Tim Walters van de Digital Clarity Group. Volgens hem is Experience de online King en Content een King-maker. "Bijna geen enkel bedrijf lukt het nu nog een consistente multi-channel ervaring neer te zetten," zegt hij voorafgaand aan een webinar hierover.

Ik zie dat ook in de praktijk als marketingconsultant. De meeste bedrijven bulken in de content, maar het op het juiste moment tevoorschijn halen ervan is op alle fronten de uitdaging.

Volgens Hippo komt dat doordat het web nog grotendeels statisch is – iedere bezoeker krijgt dezelfde website voorgeschoteld. Vaak is die website op een smartphone en een desktop ook dezelfde, terwijl het waarschijnlijk is dat mensen die op hun mobiel in het midden van de stad naar ABNAMRO.nl gaan, een pinautomaat zoeken.

De systemen om content in verschillende kanalen relevanter toegankelijk te maken komen nu beschikbaar - Hippo lanceerde een paar weken geleden de "Relevance Module". Waarmee ze als eerste met persona's kunnen werken die niet vooraf zijn ingesteld. Dat scheelt heel veel werk en de de gecreeerde paden komen rechtstreeks uit de praktijk. "Het systeem herkent patronen van gedrag en stelt bijpassende persona's en de gekozen contentflow voor," zegt Tjeerd Brenninkmeijer van Hippo.

"Relevantie betekent 'weglaten wat te veel is'," zegt Tim Walters. Meer toelichting hierop en hoe relevantie te vergroten dinsdag 5 februari tussen 5-6 PM in een kostenloos webinar met Digital Clarity Group en content managers Hippo.

A0fc018cad58a5a6d1322881343f46fbffffb175_23689_90_90_1Leoni Janssen

Leoni is adviseur, trainer, coach op gebied van "Communicatie en Digital", heeft passie voor alles online en al jaren werkzaam in de technologiesector. Van huis uit corporate communicatie-strateeg, media-specialist en in de laatste jaren vooral ontwikkeld richting social. Leoni volgen kun je via Twitter en via haar persoonlijke blog.

Reacties (4)

  • Interessante insteek: relevantie/selectie.

    Maar wat heb je aan alleen een koning?

    De koning kan nog zo'n goed verhaal hebben. En de koningin kan het prachtig presenteren. Zonder de boodschapper zal niemand er ooit van weten of horen.
    http://www.zietze.nl/is-content-king.php (illustratie)

    Di 5 feb 2013, 10:31 [reply]

    • Hans Willems

    Het web is absoluut niet statisch en de mogelijkheid om websites dynamisch te maken, is er al een tijdje. De wat grotere web content management systemen van SDL, Sitecore en GX ondersteunen dit al meerdere jaren. De crux is echter dat veelal de context van de bezoeker ontbreekt om gericht te kunnen communiceren. Vaak bleef het beperkt bij "zit je voor of na de log-in". Uitgaan van persona's vanuit een website kan een goede benadering zijn maar heeft zijn beperkingen.

    De modernere online experience en engagement systemen gaan verder. De context wordt daarbij niet enkel opgedaan binnen een website, dit is slechts een van de kanalen, maar op elke online communicatiemoment. Dus niet weglaten wat te veel is maar bepalen wat relevant is. En het daarna op het juiste moment aanbieden in het kanaal waar de bezoeker zich op dat moment bevindt. En dat kan binnen elke website zijn ongeacht het merk van het CMS. Je bouwt dus zo een relatie op met je prospects en klanten door gebruik te maken van alle contactmomenten. Dit soort systemen worden als dienst aangeboden vanuit een internet cloud m.u.v. van het Nederlandse www.blueconic.com dat eventueel ook beschikbaar is om zelf te installeren.

    Wo 6 feb 2013, 14:48 [reply]

    • Brian

    Hans, grappig hoe duidelijk je laat merkt dat je een plek gevonden hebt om je verkoop verhaaltje te vertellen.

    Vr 8 feb 2013, 17:08 [reply]

    • Michael Berendsen

    Beste Willems,

    Al sinds jaar en dag zijn bij Hippo de website dynamisch. Het unieke is echter dat Hippo de marketeer met de Relevance module een geïntegreerde omgeving geeft om targeting in te regelen.

    Michael

    P.s. Kijk ook even naar de Emerce top 100 voor de verhoudingen in de Nederlandse markt mbt marketleidershap (Blueconic & SDL komen hier niet in voor).

    Zo 10 feb 2013, 20:33 [reply]

Reageren

  • HTML niet toegestaan. URL's worden automatisch clickable.
    * E-mail adres wordt niet getoond

Recommend on Google

Headlines

© 2004-2014 Dutchcowboys.nl - All Rights Reserved.

All views and opinions expressed are those of the authors of Dutchcowboys.

All trademarks, slogans, text or logo representation used or referred to in this website are the property of their respective owners. Sitemap

Hosted by Nines