"Content is not King"

Vorig artikel Volgend artikel
"Content is not King"

Zegt Tim Walters van de Digital Clarity Group. Volgens hem is Experience de online King en Content een King-maker. "Bijna geen enkel bedrijf lukt het nu nog een consistente multi-channel ervaring neer te zetten," zegt hij voorafgaand aan een webinar hierover.

Ik zie dat ook in de praktijk als marketingconsultant. De meeste bedrijven bulken in de content, maar het op het juiste moment tevoorschijn halen ervan is op alle fronten de uitdaging.

Volgens Hippo komt dat doordat het web nog grotendeels statisch is – iedere bezoeker krijgt dezelfde website voorgeschoteld. Vaak is die website op een smartphone en een desktop ook dezelfde, terwijl het waarschijnlijk is dat mensen die op hun mobiel in het midden van de stad naar ABNAMRO.nl gaan, een pinautomaat zoeken.

De systemen om content in verschillende kanalen relevanter toegankelijk te maken komen nu beschikbaar - Hippo lanceerde een paar weken geleden de "Relevance Module". Waarmee ze als eerste met persona's kunnen werken die niet vooraf zijn ingesteld. Dat scheelt heel veel werk en de de gecreeerde paden komen rechtstreeks uit de praktijk. "Het systeem herkent patronen van gedrag en stelt bijpassende persona's en de gekozen contentflow voor," zegt Tjeerd Brenninkmeijer van Hippo.

"Relevantie betekent 'weglaten wat te veel is'," zegt Tim Walters. Meer toelichting hierop en hoe relevantie te vergroten dinsdag 5 februari tussen 5-6 PM in een kostenloos webinar met Digital Clarity Group en content managers Hippo.