De vragende B2B klant!

De vragende B2B klant!

Wat willen wij het liefst in de zakelijke markt? Een klant die vraagt naar onze producten en diensten! Die inziet dat deze zijn probleem oplossen, zijn leven veraangenamen, rendement bieden. Dit is een ideale situatie die we allemaal willen. En dat kan ook, maar hoe?

Het antwoord hierop is kort gezegd: Breng over de bühne wat je hebt! Zorg dat klanten weten wat voor moois jij op de plank hebt liggen, daar veilig achter de muren van je bedrijf. Laat het de klant beleven in de vorm van concreetheid, tastbaarheid; wat kunnen zij ermee? Welke klantvraag vult het in?

In de B2B is er sprake van bescheidenheid. Achter de bedrijfsmuren zijn producten en diensten klantproof, maar daarbuiten klant-onzichtbaar. De GAP hiertussen kan opgelost worden. Dit door de inzet van de commerciële afdeling of de vragende klant!

De vragende klant is de klant die zelf actief zoekt naar producten en diensten. Hij wil zijn behoeftes invullen en kijkt daarvoor naar de meest geschikte oplossing. Deze klant zie je meer en meer in de B2B sector. De klant is zelfstandig, weet wat hij (zelf!) wil, heeft de nodige kennis en kunde en een duidelijke visie. 

Om de vragende klant te ontmoeten in zijn klantreis ofwel customer journey dient de marketingafdeling alles uit de kast halen. Bekeken moet worden op welk moment zij de klant kunnen "voeden" met relevante triggers om hem de weg naar het bedrijf te laten vinden, of liever gezegd naar de commerciële contactpersonen van de organisatie. Zij moeten zorgen voor een pasklaar antwoord op de vragende klant. Hierna begint de cirkel van de klantreis opnieuw. Behoeftes ontstaan elke dag, net als vragen..

 

customer-journey-mapping

Bron: http://www.customerchampions.co.uk/customer-journey-mapping-cjm/

 

F07ac22b6f212c55ea024a9db46f7943a27e67e2_102599_90_90_1Sanne Cramer

Sanne Cramer is allround marketeer. Zij heeft even terug de studie Next Markteer afgerond en is volledig op de hoogte van alle ins & outs van de nieuwe marketing. Op dit moment is zij werkzaam bij Meeuwsen Ten Hoopen, accountants & adviseurs. Daarnaast is zij de oprichtster van NOP tweets: Het twitterkanaal voor ondernemers en inwoners van de Noordoostpolder.

Reageren

  • HTML niet toegestaan. URL's worden automatisch clickable.
    * E-mail adres wordt niet getoond

Recommend on Google

Headlines

© 2004-2014 Dutchcowboys.nl - All Rights Reserved.

All views and opinions expressed are those of the authors of Dutchcowboys.

All trademarks, slogans, text or logo representation used or referred to in this website are the property of their respective owners. Sitemap

Hosted by Nines