American Horror Story: horror 2.0 dankzij social media

Vorig artikel Volgend artikel
American Horror Story: horror 2.0 dankzij social media

Aan het einde van deze maand is het weer tijd voor Halloween en in Amerika zijn ze er al enorm mee bezig. De nieuwe verhaallijn van de tv-serie American Horror Story (AHS) zal op 17 oktober in première gaan en belooft nu al één van de engste tv-series ooit te worden. Het doel van de productenten is om het horror genre aantrekkelijker te maken voor op de televisie, maar dit jaar ook om social media mee te nemen om het programma nog spannender te maken. Daarnaast is het de normaalste gang van zaken bij AHS dat bij een nieuwe verhaallijn er ook gebruik gemaakt wordt van een volledig nieuwe cast.

Het productiebedrijf achter het tv-programma, FX, heeft diverse sociale netwerksites gebruikt om het tv-programma te promoten: onder andere Pinterest, Instagram, YouTube, Facebook en Twitter worden gebruikt om exclusieve clips te presenteren voor het geïnteresseerde publiek.

Vorig jaar was AHS één van de meest populairste programma's op GetGlue, vandaar dat ze dit jaar een unieke samenwerking hebben met GetGlue. Wanneer gebruikers inchecken bij AHS, dan krijgen ze een unieke sticker in het programma. Wanneer het programma 25.000 check-ins haalt, dan verschijnt er een exclusieve behind the scenes video speciaal voor de GetGlue gebruikers. Momenteel zijn er ongeveer 20.000 check-ins, dus het zal niet lang meer duren voordat deze video beschikbaar is voor de GetGlue-gebruikers.

Nichal Joosse

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies