87% van de marketeers gelooft in succes met multichannel marketing

Vorig artikel Volgend artikel

Volgens een onderzoek van Sitecore/Forrester Research gelooft 87% van de marketeers in de wereld dat de verkoop en de winst zullen groeien wanneer er op een effectieve manier via verschillende kanalen tegelijk aan marketing wordt gedaan. Bijna dezelfde hoeveelheid (86%) blijft kritisch over het succes op de lange termijn. Ongeveer 2/3 van de ondervraagden gelooft dat een multichannel klant veel meer waard is dan een single channel klant. 

87% van de marketeers gelooft in succes met multichannel marketing

Het onderzoek laat nog meer interessante feitjes zien. 40% van de respondenten vertelden dat ze al voorzichtig bezig zijn met multichannel marketing, terwijl 5% wel interesse heeft maar nog niets concreets heeft bedacht. Uit een eerder onderzoek bleek al dat ongeveer 43% van de organisaties interesse hebben in multichannel marketing, maar nog niets daadwerkelijk hebben ondernomen.

Het onderzoek van Sitecore laat ook zien dat 56% van de multichannel marketeers een goede relatie hebben met het wereldje van de IT, tegenover 28% van de marketeers die hier nog niet heel erg in thuis zijn. Het onderzoek is uitgevoerd door 226 organisaties in de VS, Canada, Duitsland, Scandinavië. Singapore en Engeland. 

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies