Roy Scheerder (KLM) DM Man van het jaar 2011

Vorig artikel Volgend artikel
Roy Scheerder (KLM) DM Man van het jaar 2011

Tijdens de drukbezochte uitreiking van de DM Awards is Roy Scheerder van KLM Royal Dutch Airlines gekozen tot DM van het jaar 2011. De vakjury is onder de indruk van de resultaten die Scheerder boekte met het opzetten van een nieuw customer care proces waarbij snellere responstijden en meer omzet zijn gerealiseerd. De DM Awards zijn dit jaar voor het eerst door DDMA en DeMeter georganiseerd, voorafgaand aan de traditionele nieuwjaarsborrel.

De jury is onder de indruk van Scheerder zijn inzet, persoonlijkheid en professionele resultaten. Juryvoorzitter Frans Reichardt: "Roy Scheerder heeft bij KLM indrukwekkende resultaten geboekt met een nieuw customer care proces waarbij én de responstijden zijn versneld én meer omzet is gerealiseerd. Hij heeft dialoogmarketing binnen KLM Royal Dutch Airlines naar boardroom level gebracht. Hij is ook een voorbeeld voor alle dialoogmarketingprofessionals." Roy's visie blijkt uit dit citaat tijdens het jurygesprek: "Dialoogmarketing wordt de hoeksteen van alle marketingorganisaties. Direct, menselijk, geloofwaardig en relevant."

Op de DM Awards is door het bestuur van DDMA de DM Oeuvre Prijs uitgereikt aan Pieter van den Busken, oprichter van branding- en dialoogmarketingbureau Vandenbusken. DDMA voorzitter Henry Meijdam: "Het DM vak zit in het DNA van Pieter van den Busken. Hij heeft de groei van het vak van dichtbij meegemaakt. Maar liefst 50 jaar lang heeft hij op een talentvolle en creatieve wijze dit vak beoefent en is hij een mentor geweest voor velen. De DM Oevre Prijs is een zeer verdiende erkenning voor de tomeloze inzet van de heer Van den Busken voor de dialoogmarketing branche."

De jury prijst ook de overige DM M/V genomineerden, Pieter Stroop (DM Interface) en Enno van Rhijn (Engaged Marketing) voor hun inspanning het afgelopen jaar. Zij namen geen Award mee naar huis, maar ontvingen uit handen van de jury een rapport en oorkonde van hun nominatie.