Marketeers ontdekken de virtuele goederen

Vorig artikel Volgend artikel
Marketeers ontdekken de virtuele goederen

De populariteit van social gaming heeft gezorgd voor een enorme omzet groei op gebied van virtuele goederen. Game ontwikkelaars, virtuele werelden en sociale netwerken zijn de drijvende kracht achter deze economie, die naar verwachting sterk groeien de komende jaren.

"Het grootste deel van de stijgende inkomsten van virtuele goederen komt op rekening van de steeds populairder wordende Facebook games", aldus Paul Verna, senior analyst van eMarketer en autheur van het rapport Virtual Goods and Currency: Real Dollars Add Up. "Meer dan de helft van alle Facebook gebruikers hebben wel eens een social game gespeeld, en de uitgaven aan virtuele goederen hebben een economie opgezet die alleen al in de VS honderden miljoenen dollars waard is."

De inkomsten in de VS uit de verkoop van virtuele goederen in social games zal met 21,3% groeien tot $792 miljoen in 2012. Die groei volgt op een stijging van 28% ten opzichte van vorig jaar. De schattingen van eMarketer zijn gebaseerd op PC-gebaseerde social games en bevatten geen console of mobiele games.

Virtuele werelden, sociale netwerken, MMO's en social games zijn opgebloeid in een connected-PC omgeving. Maar toch is ook mobiel terrein aan het winnen doordat consumenten ook smartphones en tablets gebruiken for social en casual gaming.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies