Marketing16.02.2011

“Co-creation” Amsterdam Marketing Event 2011


co-creation-amsterdam-marketing-event-20.jpg
co-creation-amsterdam-marketing-event-20.jpg

Overmorgen zal voor de 7e keer het Amsterdam Marketing Event plaats vinden, met dit jaar als thema Co-creation. Dit evenement, voor en door studenten met affiniteit voor marketing, is onderdeel van de Marketing Associatie Amsterdam.

Ieder jaar weer streeft het event naar het aanstippen van trends in de marketing wereld, door middel van het uitnodigen van een aantal interessante bedrijven/sprekers zullen verscheidene praktijkvoorbeelden de revue passeren en deze ook uitgewerkt worden tijdens de workshops.

De dag zal geopend worden door dagvoorzitter Alexander Veltman, founding father van Boomerang Create. De presentaties zullen verzorgd gaan worden door RedesignMe, Hyves en Syntens. RedesignMe, het bureau dat zich specialiseert in co-creation solutions en bekend van voorgaande Co-creation events. Hyves, het Nederlandse social media platform met als meest recent co-creation project de creatie van de Pickwick Orange tea blend in samenwerking met “Lost Boys, Only en Ketchum Pleon”. En dan Syntens, het adviesbureau voor het MKB met betrekking tot innovatiestrategieën en het implementeren van co-creatie.

Het tweede deel van de dag zal bestaan uit 4 verschillende workshops, die verzorgd worden door BinckBank, Muzus, Henkel en Dialogues Incubator – ABN AMRO bank. Deze zullen allen hun workshop afspitsen op het thema, dit door het enerzijds bedenken van mogelijke co-creation projecten als ook het in praktijk brengen van co-creation in samenwerking met de studenten.

Verder lezen over Co Creation

​Truestory heeft weer een goed idee! Dit keer een actie om voor thuis te blijven!

In de rubriek ‘Beter goed bedacht dan slecht gejat’ deelt Jeroen van Veen, oprichter van creatief bureau Truestory, zijn beste ideeën met de wereld. Nog voordat het verkocht is. Zelfs nog voordat een potentiële kla...

Marketing13.07.2020

​Truestory heeft weer een goed idee! Dit keer een actie om voor thuis te blijven!

29 Februari, wat doen we met die dag extra?

Het is 2016 en dat is deelbaar door 4, dat is tenminste het ezelsbruggetje wat iedereen wel heeft onthouden en dat betekent schrikkeljaar. Behalve dan in de jaren die deelbaar zijn door 400, dan slaan we hem namelijk ove...

Nieuws27.02.2016

29 Februari, wat doen we met die dag extra?

10 Tips voor een geslaagde schrikkeldag
Pepsi door social branding populairder dan Obama

De verkiezingscampagne tussen Obama en Romney doen me terugdenken aan twee jaar geleden. Toen Indra Nooyi (CEO PepsiCo) mijn hart veroverde en passant meer stemmen vergaarde dan Barack Obama. Een case van twee jaar geled...

Marketing31.10.2012

Pepsi door social branding populairder dan Obama

McMood wint eerste co-creatie campagne van McDonald’s

De McMood burger van James Zeelenberg uit Utrecht is de winnende burger van de eerste en tevens zeer succesvolle co-creatiecampagne van McDonald’s Nederland. Martijn Krabbé, jurylid en presentator van de finale, maakt...

Online18.09.2012

McMood wint eerste co-creatie campagne van McDonald’s

Wat moet je eigenlijk met al die Facebook fans?

Een hele hoop fans op de Facebook pagina van je bedrijf is natuurlijk prachtig. Het is een teken dat klanten en consumenten zich verbonden voelen met je merk. Ook de promotionele waarde van veel fans is aantrekkelijk, wa...

Social Media31.05.2011

Wat moet je eigenlijk met al die Facebook fans?

‘Co-creating Democracy: Citizen Passion in the 21st Century’

Van het media-activisme in de Arabische landen tot een online agenda voor flexibel vrijwilligerswerk, van de open data beweging tot het bouwen van een eco-village in Hong Kong. De kracht van burgerinitiatieven voor he...

Online21.05.2011

‘Co-creating Democracy: Citizen Passion in the 21st Century’

Lift11 New innovation Models

Crowd-sourcing is een buzz word wat veel gebruikt wordt maar er is nog maar weinig onderzoek gedaan naar wat het nu kan betekenen voor een project. Wat kan er gebeuren als je als bedrijf je klanten en partners betrekt bi...

Events03.02.2011

Lift11 New innovation Models

DSBTheMovie wint Co-creation Award 2010

De film DSBTheMovie heeft afgelopen vrijdag 29 oktober tijdens de Dutch Design Week in Eindhoven de Co-creation Award 2010 gewonnen. DSBTheMovie, een film over de ondergang van de DSB Bank, is gemaakt door 407 vrijwillig...

Media01.11.2010

DSBTheMovie wint Co-creation Award 2010