Social Media belangrijke driver voor Content marketing

Vorig artikel Volgend artikel
Social Media belangrijke driver voor Content marketing

Junta42, het bedrijf van content marketing guru Joe Pulizzi, heeft eergisteren de resultaten bekend gemaakt van zijn derde jaarlijkse ‘Content Marketing spending survey’. De belangrijkste vaststelling is dat de content marketing uitgaven zullen blijven stijgen in 2010. Zes op de tien ondervraagde marketeers zeggen dat ze meer zullen spenderen aan content voor marketingdoeleinden dit jaar.

Het rapport toont o.a. aan dat de content marketing budgetten nu gemiddeld 33% van het totale marketingbudget bedragen. In 2008 was dat nog 29%. Daarnaast toont de survey aan dat, van alle soorten content, de groei het grootst is bij mobiele contentoplossingen (63%).

Maar de belangrijkste soorten content waar marketeers geld in stoppen zijn volgens de studie de zogeheten “new media" producten.

Zo maakt bijna drie op vier van de deelnemende marketeers gebruik van Social Media om resultaten te boeken met content marketing. Ook blogs scoren goed. White papers en case studies blijven heel belangrijk op het vlak van content marketing.

Content marketing is eenvoudig gezegd het gebruik van ‘content’ (zowel teksten, als white papers, tweets, blogposts, mobiele content, video etc.) om aan marketing te doen, leads te genereren en communities te bouwen. Deze week verscheen er een interview met Pulizzi, waarin hij de beste tips geeft om met succes aan content marketing toe doen. Alle resultaten van het onderzoek lees je hier. [via]

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies