Social marketing campagne Windows 7

Vorig artikel Volgend artikel
Social marketing campagne Windows 7

Vanaf 22 oktober lanceert Microsoft Nederland de nieuwste Windows-versie in het land. Centraal in de marketingstrategie staat de website Windows.nl, waar consumenten terecht kunnen met al hun vragen over producten en randapparatuur.

Microsoft Nederland wil met het platform dichtbij de consument blijven. Uit consumentenonderzoek bleek namelijk dat er behoefte was aan duidelijke uitleg over de mogelijkheden van computers, internet en andere apparatuur zoals camera's. Daarnaast zoekt Microsoft Nederland contact met de groep mensen die regelmatig actief blogt, content levert of hierop reageert, dan wel mee leest.

Microsoft Nederland legt hiermee de uitleg over hoe Windows 7 nu écht werkt in de handen van bloggers en communities. Op het Nederlandse Twitter-account (microsoftnl) is er vooralsnog weinig te merken van de aankomende lancering. Dat in tegenstelling tot het Amerikaanse account, waar Microsoft duidelijk aftelt tot de big launch.

Anique Strijthaegen

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies