Oscar Diele CMO van Spil Games

Vorig artikel Volgend artikel
Oscar Diele CMO van Spil Games

Spil Games, de grootste aanbieder van online games ter wereld, maakt vandaag bekend dat Oscar Diele het managementteam per 1 mei 2009 komt versterken als Chief Marketing Officer.

In die functie zal hij leiding geven aan de teams die de content verzorgen en de portals beheren en heeft hij de eindverantwoordelijkheid voor alle marketingactiviteiten voor de consument. Onder zijn leiding wil Spil Games nog meer consumenten bereiken en nieuwe initiatieven doorvoeren, waarmee het marktaandeel verder kan worden uitgebreid.

Hiermee rondt Diele een succesvolle periode af bij TomTom, waar hij verantwoordelijk was voor alle online marketing- en salesactiviteiten in 25 landen. Voorafgaand aan zijn functie bij TomTom was Diele Marketing Director bij Marktplaats en eBay Nederland.

"Zijn schat aan ervaring in innoverende markten en zijn brede kennis van (online) marketing maken Oscar Diele de beste man om leiding te geven aan onze nieuwe content‐ en marketinginitiatieven", aldus Peter Driessen, CEO van Spil Games. "Met Oscar willen we ons aanbod uitbreiden met nieuwe interactieve games voor een breder publiek. Bij TomTom heeft hij laten zien hoe je in korte tijd aansprekende online consumentenproducten wereldwijd in de markt kunt zetten."

Diele zelf is verheugd met zijn overstap: "Ik ben zeer onder de indruk van de manier waarop dit Nederlandse bedrijf zo snel de grootste aanbieder van online games ter wereld is geworden. De aanpak om de games via verschillende portals aan verschillende doelgroepen aan te bieden, vormt absoluut de basis van dit succes. Ik zie het als een uitdaging deze gesegmenteerde strategie voort te zetten en met nieuwe initiatieven nieuwe doelgroepen aan te spreken."

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blog Idea Factory BV, uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Travelvalley & Carrepublic. Behalve liefhebber...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies