Marketing24.07.2008

Eredivisielive moet Walhalla voor marketeers worden


eredivisielive-moet-walhalla-voor-market.jpg
eredivisielive-moet-walhalla-voor-market.jpg

De nieuwe 24-uurs voetbalzender Eredivisielive moet het Walhalla voor marketeers worden. Dat zeggen de commercieel directeur van Endemol Dick van der Graaf en manager partner Triade Media Ton Rozestraten. Endemol is samen met de Eredivisie CV aandeelhouder in Eredivisielive, terwijl Triade Media de reclameverkoop op de nieuwe voetbalzender verzorgt.

De nieuwe zender gaat 29 augustus van start en gaat vanaf dan zeven dagen in de week 24 uur per dag voetbal uitzenden. Volgens Van der Graaf en Rozestraten wordt op de zender gewoon reclame getoond. Dat gebeurt tijdens de natuurlijke rustmomenten voor de wedstrijd en tijdens de rust. Het gaat echter niet om lange reclameblokken.

De blokken zijn kort, ongeveer 3 tot 3,5 minuut. Van der Graaf en Rozestraten beschouwen Eredivisielive als een Walhalla voor adverteerders, omdat sport commercieel is. Voetbal is bovendien emotie en levert geld op, wat adverteren aantrekkelijk maakt.

Omdat de Eredivisie gesponsord wordt door grote merken als Philips, Aegon en Fortis moet er ook ruimte zijn voor reclame die verder gaat dan alleen spot advertising. In joint-promotion worden kansen gezien om nieuw geld te creëren. Daarnaast komen er teletekst, video-on-demand en een nieuwe website.

Bron: Adformatie

Dominique Dewitte

Dominique Dewitte is hoofdredacteur en mede-uitgever van het in Belgie populaire zakenportaal Express.be. Daarnaast is hij schrijver van boeken en publiceert hij als Blogger artikelen op Dutchcowboys.