Marketing09.06.2008

Interview WWW.DITZO.NL nu echt zo’n goede verzekering?


Victor Rodenhuis overviel ik met mijn FlipVideo camera met een klein interview over www.ditzo.nl Ditzo is een initiatief van Fortes waar ze from scratch een plezierige manier van internet verzekeren konden opzetten.

De main features zijn ‘Customer delight’ overtref elke verwachting van service. Schade is LEUK. Ze komen je kapotte auto brengen, je krijgt een vervanging en brengen hem ook weer terug. Schade door schuld? Nog leuker. Je kunt deze zelfde service ook aan te tegenpartij aanbieden. Goed om de sfeer weer goed te krijgen.

Verder krijg je direct 24 uur iemand aan de lijn (vanochtend om 7.05 duurde het 1 minuut) die bij schade direct zelf mag beslissen of het vergoed wordt.. Mijn premie kwam wel 20% duurder uit dan bij deltalloyd dus het is wel een high end service.

Er werken nu 50 mensen en ze hebben enige duizenden verzekerden. De site is snel en makkelijk en de premie kan eenvoudig individueel worden opgebouwd. Ze hebben ook agressieve televisie campagneswaarmee ze dit positioneren. De vraag is: Is het werkelijk iets nieuws? Is de service superieur? Victor (niet een spokesperson) zat in ieder geval vol met enthousiasme erover.

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.