Marketing09.04.2008

Poesj da red butski en wordt Amstellovitch


poesj-da-red-butski-en-wordt-amstellovit.jpg
poesj-da-red-butski-en-wordt-amstellovit.jpg

Amstel en Qi introduceren op 14 april een red button campagne, waarmee deelnemers kans maken op een grote Amstellovitch prijs. Amstel is hiermee één van de eerste adverteerders in Nederland die gebruik maakt van I-ads.

I-ads zijn interactieve elementen in commercials, alleen zichtbaar voor gebruikers van digitale tv. Ze bieden kijkers tijdens het reclameblok de mogelijkheid tot directe interactie door het gebruik van de afstandbediening. Amstellovitch I-ads verschijnen tijdens Amstel commercials op SBS 6 en het voetbalkanaal van Tele2. Na een druk op de rode knop van de afstandbediening beland je op een speciale Amstellovitch pagina, waar je een gratis lot voor de Amstellovitch loterij in de wacht kunt slepen.

De winnaar van de Amstellovitch loterij gaat een fantastische voetbalweek tegemoet. Hij mag vier vrienden uitnodigen om samen een bezoek te brengen aan zowel de Italiaanse stadsderby tussen AC Milan en Inter Milan, als de klassieker van Spanje: Real Madrid – Barcelona. Amstellovitch en gewaardeerde gasten krijgen uiteraard alleen het beste van het beste, dus privéjet én luxe hotels zijn inbegrepen.
 
In Engeland is I-advertising al tijden big business; meer dan 70 van de 100 grootste adverteerders gebruiken het medium. De Nederlandse markt bevindt zich nog in de beginfase. De statistieken bieden in ieder geval een positief perspectief; onderzoek toont een grotere brand awareness (+56%) en koopintentie (+41%) aan, daarnaast worden I-ads als innovatief gepercipieerd en hoger gewaardeerd dan een gewone commercial (6,8 versus 6,5).