Marketing29.02.2008

NIMA gaat Online


nima-gaat-online.jpg
nima-gaat-online.jpg

Een aantal marketeers van het NIMA heeft het initiatief genomen voor de nieuwe vakgroep Online Marketing.

Belangrijkste ambitie van de groep is een bijdrage te leveren aan het neerzetten van online marketing als een duidelijk afgebakend vakgebied binnen marketing. De snelheid van ontwikkelingen, de vele verschillende strategieën en instrumenten die er nu al zijn, maken het volgens de vakgroep nodig dat er apart aandacht voor komt. In dit geval niet vanuit de techniek (ICT), maar juist vanuit de marketingdiscipline.

De vakgroep richt zich in eerste instantie op de meer senior marketeers die vaak budgethouder en beslisser zijn, maar bij wie de (basis)kennis van online marketing ontbreekt. Dit betreft niet alleen NIMA leden, elke marketeer is van harte welkom om deel te nemen of een bijdrage te leveren.

In het jaarprogramma zal ruimte worden gegeven aan specialisten en ontwikkelingen, maar zal ook aandacht worden besteed aan de toepassingen van online marketing, zoals die nu in praktijk worden gebracht.

De aftrap staat gepland op donderdag 3 april. Onder de titel ‘zin en onzin van online marketing’ kunnen de aanwezigen kiezen welke onderwerpen de komende tijd veel aandacht moeten krijgen: email marketing, online mediaplanning, zoekmachine marketing, RSS, weblogs, gaming, social networks, convergentie PC/TV, om er maar een paar te noemen.

Medio oktober staat een congres gepland, waarop marketeers uit zoveel mogelijk organisaties wordt gevraagd hun ervaringen met online marketing toe te lichten.

Bestuursleden van de Online Marketing groep zijn:
Hans van der Meulen, manager online marketing Amsterdam RAI (voorzitter)
Elisabeth Schmoutziguer, managing director Checkit
Berend Sikkenga, manager online marketing Essent
Federica Foroni Lo Faro, strateeg bij Lost Boys
Daniël Markus, oprichter en directeur Clickvalue
Ronald Jansen, directeur De Vos & Jansen marktonderzoek
Jos Heijke, Heijke Consultants

Bron: persbericht

Verder lezen over Online Marketing

​OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie

OBI4wan, Spotler Nederland en Squeezely integreren hun operationele bedrijfsvoering en gaan verder als één organisatie onder de naam Spotler NL. Alle drie de bedrijven zijn al geruime tijd onderdeel van de Spotler Grou...

Marketing06.03.2024

​OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie

​Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?

Het is vandaag de internationale dag van het waarderen van communitymanagers. Maar er is tegelijkertijd veel vaagheid over deze vrij moderne rol. Dat komt mede omdat deze rol in het ene bedrijf veel omvattender is dan in...

Online22.01.2024

​Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?

​Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen

Snapchat is een van de meest populaire social media onder jongeren en dat maakt het voor bijvoorbeeld bedrijven een heel interessante plek om aanwezig te zijn. Maar is alleen aanwezig zijn en het standaard adverteren gen...

Social Media28.12.2023

​Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen

​Google: ‘Dit zijn de digitale marketingtrends van 2024’

Het zijn de laatste weken van 2023 en iedereen is bezig met het nieuwe jaar: wat zijn de trends, wat verwachten we? Google helpt je een handje door een beetje sturing te geven: dit is wat er volgens de zoekmachinegigant...

Marketing14.12.2023

​Google: ‘Dit zijn de digitale marketingtrends van 2024’

Growth hacken: waarom dat anno 2023 zo populair is

Growth hacken, het klinkt als iets wat met cybercrime te maken heeft, maar niets is minder waar. Het betekent vooral het slim inzetten van het internet om groei mogelijk te maken. Een trend die al in 2014 vanuit de Veren...

DC Business26.10.2023

Growth hacken: waarom dat anno 2023 zo populair is

10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023

De afgelopen dagen was het druk in Boston, want Hubspot hield zijn jaarlijkse bijeenkomst Inbound 2023. AI voerde, mede door aankondigingen van het bedrijf, de boventoon, maar er waren ook veel leuke, inspirerende en amb...

Marketing08.09.2023

10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023

HubSpot komt met HubSpot AI: generatieve AI voor MKB’s

HubSpot heeft tijdens zijn jaarlijkse evenement Inbound onthuld AI-functonaliteit toe te voegen aan zijn software. Er komt een speciaal HubSpot AI-gedeelte waarin allerlei functionaliteiten met kunstmatige intelligentie...

Marketing06.09.2023

HubSpot komt met HubSpot AI: generatieve AI voor MKB’s

HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game

HEMA lanceert als eerste Nederlandse merk een collectie op Roblox. Het maakt deel uit van de SLAYMA summer school-campagne van het merk. Het is voor het eerst dat een merk uit ons land Roblox inzet binnen een marketingca...

Marketing18.08.2023

HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game

Rookworstkettingen, tompoucejurkjes en hotdogtasjes