NIMA gaat Online

Vorig artikel Volgend artikel
NIMA gaat Online

Een aantal marketeers van het NIMA heeft het initiatief genomen voor de nieuwe vakgroep Online Marketing.


Belangrijkste ambitie van de groep is een bijdrage te leveren aan het neerzetten van online marketing als een duidelijk afgebakend vakgebied binnen marketing. De snelheid van ontwikkelingen, de vele verschillende strategieën en instrumenten die er nu al zijn, maken het volgens de vakgroep nodig dat er apart aandacht voor komt. In dit geval niet vanuit de techniek (ICT), maar juist vanuit de marketingdiscipline.

De vakgroep richt zich in eerste instantie op de meer senior marketeers die vaak budgethouder en beslisser zijn, maar bij wie de (basis)kennis van online marketing ontbreekt. Dit betreft niet alleen NIMA leden, elke marketeer is van harte welkom om deel te nemen of een bijdrage te leveren.

In het jaarprogramma zal ruimte worden gegeven aan specialisten en ontwikkelingen, maar zal ook aandacht worden besteed aan de toepassingen van online marketing, zoals die nu in praktijk worden gebracht.

De aftrap staat gepland op donderdag 3 april. Onder de titel 'zin en onzin van online marketing' kunnen de aanwezigen kiezen welke onderwerpen de komende tijd veel aandacht moeten krijgen: email marketing, online mediaplanning, zoekmachine marketing, RSS, weblogs, gaming, social networks, convergentie PC/TV, om er maar een paar te noemen.

Medio oktober staat een congres gepland, waarop marketeers uit zoveel mogelijk organisaties wordt gevraagd hun ervaringen met online marketing toe te lichten.

Bestuursleden van de Online Marketing groep zijn:
Hans van der Meulen, manager online marketing Amsterdam RAI (voorzitter)
Elisabeth Schmoutziguer, managing director Checkit
Berend Sikkenga, manager online marketing Essent
Federica Foroni Lo Faro, strateeg bij Lost Boys
Daniël Markus, oprichter en directeur Clickvalue
Ronald Jansen, directeur De Vos & Jansen marktonderzoek
Jos Heijke, Heijke Consultants

Bron: persbericht

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies