Coqs d’Honneur 2007

Vorig artikel Volgend artikel
1200400064Coqs d’Honneur

Gisteren maakte Patrick al bekend dat Marco Derksen een Coq d’Honneur heeft gewonnen. Marco was echter niet enige, ook de andere winnaars verdienen op basis van hun prestatie zeker alle aandacht te krijgen. We zouden Bas en Marleen zeer veel tekort doen door hen niet apart te vermelden met hun meta-event PICNIC. Hieronder staat het volledige persbericht met daaronder een lijst van de winnaars sinds 2000. Allen nogmaals gefeliciteerd met jullie welverdiende "Coq".

Op maandag 14 januari 2008 organiseerde het Centrum voor Merk en Communicatie (het CMC, bestaande uit het GVR, de VEA en de BVA) hét Nieuwjaarsevenement voor de marketingcommunicatie branche. Dit jaar vond de nieuwjaarsreceptie plaats in de sfeervolle Wintertuin van het NH Grand Hotel Krasnapolsky te Amsterdam.

Tijdens deze feestelijke avond reikte Hans Hillen (voorzitter CMC) de Coqs d’Honneur uit. Net als voorgaande jaren werden de prijzen uitgereikt aan personen die zich verdienstelijk hebben gemaakt voor het marketingcommunicatievak. De bij het CMC aangesloten organisaties konden hun stem uitbrengen op de Jonge Haan 2007, een jong aanstormend talent binnen marketing- en communicatie (onder de 30 jaar!). Dit jaar werd tevens een Coq de Grand Honneur uitgereikt. Deze prijs wordt uitgereikt aan iemand die tijdens zijn of haar gehele carrière veel heeft betekend voor het vak.

De Coqs d’Honneur zijn gewonnen door: - Marcel Beerthuizen (sponsoring-goeroe) - Marco Derksen (freelance adviseur interactive marketing) - Bas Verhart en Marleen Stikker (initiatiefnemers PICNIC)

De Jonge Haan 2007 ging naar Jasmijn Andringa, oprichter en directeur Stichting NoBEL. De Coq de Grand Honneur werd uitgereikt aan Paul Meijer (Bureau Beyenmeyer) .

Lijst met prijswinaars 2000 – 2006

2006 Coq d'Honneur: Harry Dekker, Unilever Coq d'Honneur: Nelly Kalfs, Stichting KijkOnderzoek Cop d'Honneur: Stephan Fellinger, Trendwatcher Coq Grand d'Honneur: Walter van der Mee. Jonge Haan, Raymond Spanjar

2005 Coq de Grand Honneur: Michael van Os, oud hoofdredacteur Adformatie Coq d’Honneur: Jacques Kuyf, mede-oprichter, directeur They Coq d’Honneur: Alfred Levi, oprichter, directeur MM&MO Jonge Haan: Mattias Schut, directeur CCCP.TV

2004 Coq d’Honneur: J. G.T.M. Selbach Coq d’Honneur: D.C.P. Stutterheim Coq d’Honneur: A. Hirsi Ali Coq d’Honneur: A. J. Scheepbouwer Jonge Haan: T. Sanders

2003 Coq de Grand Honneur: Wim Goosen Coq d’Honneur: Ruper Parker Brady Coq d’Honneur: Martijn Sanders Coq d’Honneur: Roland de Haas Jonge Haan: Thecla Schaeffer

2002 Coq d’Honneur: Gerard Jongerius Coq d’Honneur: Gert Sluis Coq d’Honneur: Leo van Sister Coq d’Honneur: Koos Gaakeer Jonge Haan: Kim Dingler, mediamanager Heineken.

2001 Coq d’Honneur: Ineke van der Ouderaa, Positioneringsgroep Coq d’Honneur: Rene Repko, Hema Coq d’Honneur: Edith Smit, SWOCC Coq d’Honneur: Daniel Bouw, Joods Historisch Museum Jonge Haan: Marieke van den Berg, FHV/BBDO

2000 Coq Grand d’Honneur: Rob Benjamens Coq d’Honneur: Sikke Bakker, Sire Coq d’Honneur: Ko Touw, Sire Coq d’Honneur: Pietro Tramontin, Result & DDB Coq d’Honneur Henk Rottinghuis, Pon's Holding Jonge Haan, Margot Bouwman, Boek merken

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en online-marketeer. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies