Verslag Fusion 2007 (Behavioral targeting)

Vorig artikel Volgend artikel
1195220043JeremyMason

Behavioral targeting : loont de moeite? - Jeremy Mason (Revenue Science) ging als een razende Roeland door zijn presentatie over Behavioral Targeting (BT). Hij sprak over de voordelen van BT en gaf een voorbeeld van BT vs een run of site (ros) campagne waarbij BT hogere conversies oplevert ook al heb je bij een ros misschien een hogere ctr.

Maar hoe denkt de consument over BT? Uit een onderzoek van Adformatie blijkt dat maarliefst 55% geen BT wil. Ik denk zelf dat er helder gecommuniceerd moet worden dat er duidelijke privacy regels zijn waardoor de angst dat men persoonlijke identificatie gegevens gebruikt verdwijnt.

De consument zal het dan meer als een groot voordeel gaan zien omdat ze meer relevante content voorgeschoteld krijgen. Het voordeel van behavioral targeting voor de adverteerder lijkt me duidelijk!

Marieke Goijarts

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies