Mass-personalization via Google's TV-oor...

Vorig artikel Volgend artikel
1154984045mass-personalization

Vroeg of laat komt Google met interactieve TV. Onderzoekers experimenteren nu met 'n project waarin Google technologie 'luistert' naar TV audio-tracks van Tv-programma's, die binnen 5 sec. de sound herkennen en koppelen aan 't betreffende programma. Dat gebeurt d.m.v. 'n computer, die aan de aard van 't programmatype gepersonaliseerde ad's hangt.

Een mass-personalization manier om ad's te verkopen, die tevens veel info op kan leveren over real-time kijkcijfers. Daaraan zijn o.a. chat-rooms te hangen bij discussies (social tv-networks..). Je zou verwachten dat 't lastig kan zijn om de audio in een ruimte op te kunnen nemen wanneer er ondertussen gepraat wordt, maar dat is volgens 't research-team geen probleem. Hordes op de weg zijn volgens hen meer de duizenden uren TV die wereldwijd up-to-date gehouden moeten worden.

Crossmediaal liggen er grote mogelijkheden, maar 't is niet duidelijk of 't project ook een product wordt, of 't 'n typisch 20-10% project van Google blijft...Lees verder

Paul Aelen

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies