DVD brander grootste gevaar voor Hollywood

Vorig artikel Volgend artikel
1094595093steve jobs

Tijdens de Washington Journal ‘D Conference’ van jongstleden juni is Steve Jobs (CEO van Pixar en Apple) doorgezaagd over de toekomst van digital entertainment. Apple heeft in deze markt twee sterke troeven in handen. Allereerst natuurlijk de iPod met de bijbehorende muziek download service iTunes. De tweede troef is het alom geprezen video-afspeel- programma Quick Time. Desgevraagd is hij echter van mening dat de grootste bedreiging voor Hollywood niet bestaat uit peer-to-peer netwerken die de muziek industrie op zijn kop gezet hebben. Nee het grootste gevaar voor Hollywood is de DVD brander.

Het argument van Jobs is gebaseerd op de veronderstelling dat door de verbeterende kwaliteit van video de komende jaren de groei in bandbreedte onvoldoende zal zijn om hoge kwaliteit video bestanden snel binnen te kunnen halen.

Ik ben erg benieuwd naar de mening van anderen op dit gebied. (.EG)

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies