RTL4 domineert de Social TV ratings van september

Vorig artikel Volgend artikel
RTL4 domineert de Social TV ratings van september

In de maand september zijn er bijna 1,4 miljoen TV-gerelateerde tweets verstuurd. De Champions League wedstrijd tussen Barcelona en Ajax van 18 september was in deze maand het meest getwitterde programma met iets meer dan 70.000 tweets. Vorige maand was het ook een voetbalwedstrijd die het meest getwitterde programma was. 

Maar RTL4 was met bijna een kwart van alle gerealiseerde tweets de grootste zender wat betreft het aantal TV gerelateerde tweets. Zo blijkt uit de maandelijkse SPOT Social TV Ratings.

RTL4 goed voor 316.790 tweets

Tijdens de eerste volle maand van het nieuwe TV seizoen gaat bijna een kwart van de tweets over TV programmering op RTL4. Deze zender domineert in deze maand dan ook met 316.790 tweets de ranglijst. Goede Tijden Slechte Tijden en The Voice of Holland zijn vaste pijlers in de Top 10. Ook dragen Ik Hou van Holland, de film ‘Friends with Benefit’, Wie Ben Ik en CSI: Miami bij aan dit succes. 

Top 10 Tweets doelgroep Totaal september 2013:

Screen Shot 2013-10-14 at 10.33.38 AM

Zomerreces

In september zijn er per dag gemiddeld 45.000 tweets verstuurd. Het nieuwe TV seizoen zorgt hiermee voor een voorzichtige stijging in het aantal TV gerelateerde tweets. Opvallend is dat dit nog wel op een lager niveau ligt in vergelijking met het aantal tweets in het voorjaar.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies