Social Media een goede partner voor televisie

Vorig artikel Volgend artikel
Social Media een goede partner voor televisie

Steeds meer consumenten tonen een verhoogd engagement met mediabedrijven en adverteerders na het opmerken social media tekens op televisie. Zo blijkt uit een Amerikaans onderzoek van Accenture. Opgemerkt wordt dat 64% bij het bekijken van televisieprogramma's logo's over sociale mediaplatformen heeft opgemerkt. Ook zegt 33% van de ondervraagden daarop met die betrokken sociale netwerksites gewerkt te hebben. In de leeftijdscategorie tussen 18-24 jaar stijgt dat tot 63%.

De onderzoekers merken op dat 42% van de ondervraagden op het televisiescherm een like-button van Facebook opgemerkt heeft, gevolgd door QR-codes (28%), Twitter-hashtags (18%) en de badge van de muziekdienst Shazam (9%). Bij de groep van 33% die daarop actie heeft ondernomen, blijkt 20% fan  te zijn geworden van een televisieprogramma op Facebook, terwijl 11% een QR-code heeft gescand en respectievelijk 18% en 9% reageerde op de Twitter-hashtags en de Shazam-badge.

"Social media en sociale netwerken blijken een bijzonder goede partner te zijn voor televisie," merkt Robin Murdoch, internet-verantwoordelijke bij Accenture, op. "Dat fenomeen biedt grote mogelijkheden op omzetgroei, aangezien sociale media de loyaliteit voor de televisieprogramma's opdrijven en online reclamemogelijkheden creëren." Via

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies