De toekomst van Internet-TV

Vorig artikel Volgend artikel
De toekomst van Internet-TV

Zo'n 21% van alle TV's die in 2010 in Amerika verscheept werden hadden een Internet aansluiting en dat aantal zal groeien naar 122 miljoen in 2014 aldus een recent onderzoek van The NPD Group. De groei hiervan wordt gevoed door de Japanse markt en aangedreven door een hoge mate van breedband toegang.

Opkomende markten zullen een belangrijke rol gaan spelen in de toekomstige groei, met als voorbeeld Oost-Europa waar zo'n 2,5 miljoen TV's met internettoegang zijn verscheept in 2010. In 2014 zal dat aantal doorgroeien tot ruim 10 miljoen.

Bijna de helft van alle consumenten (45%) die zeggen een TV met internettoegang te hebben maken er ook daadwerkelijk gebruik van, daarvan zegt 57% zeer tevreden te zijn met de internet features van de TV.

Onder diezelfde consumenten met een TV met internettoegang gebruikt meer dan de helft (57%) het om toegang te krijgen tot Netflix, 47% kijkt graag videos op YouTube. Verder heeft 54% het ook wel eens gebruikt om toegang te krijgen tot video, muziek of foto's op hun thuis netwerk.

"Video services are leading the way on connected TV usage, these include the ubiquitous Netflix and the rapidly expanding presence of Hulu Plus."

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies