De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Ongeveer de helft (46%) van jongeren tussen de 18 en 25 brengt inmiddels evenveel tijd door met het bekijken van online video als met het kijken naar televisie. Daarmee lijkt online video hard op weg het traditionele televisie kijken in te halen. Dit blijkt uit een Brits onderzoek onder ruim 2.000 volwassenen. Het onderzoek is uitgevoerd in opdracht van RealNetworks.
Uit het onderzoek blijkt verder dat voor ruim een derde (32%) van de jongeren online video inmiddels het voorkeursplatform is geworden. Consumenten die ouder zijn, geven nog steeds de voorkeur aan televisie kijken, maar ook onder de 36-45 -jarigen is er al een aanzienlijk deel (20%) dat ten minste 50% van zijn ‘kijktijd’ op een computer doorbrengt.
“De onderzoeksgegevens bevestigen een trend die al geruime tijd gaande is, maar de snelheid ervan verrast zelfs ons als direct betrokkenen in online video. De ervaring leert dat trends in Groot Brittannië vaak vergelijkbaar zijn met ontwikkelingen in Nederland. We verwachten dan ook dat Nederlandse jongeren online video ook als voorkeursplatform zullen gebruiken“, aldus Marili ’t Hooft-Bolle, Managing Director EMEA Consumer voor RealNetworks.
Uit het YouGov-onderzoek blijkt verder dat er een duidelijke behoefte is aan video kijken op mobiele telefoons. 70% van de respondenten kon ten minste één gelegenheid – bijvoorbeeld in een trein, metro of bus – noemen waarbij ze naar een video zouden willen kijken, maar slechts enkelen kijken ook daadwerkelijk video op hun mobieltje. Slechts 10% van de respondenten keken meer dan 10 minuten mobiele video per week. Reden hiervoor is dat bijna een derde van de respondenten (31%) het downloaden van mobiele video te duur vindt. Anderen haken af door de perceptie dat het tijdrovend en ingewikkeld is (13%) om video op je mobiel te kijken.
Marili ’t Hooft-Bolle: “Dit zijn fundamentele veranderingen in de manier waarop we video consumeren. Het zenden van ‘één-naar-velen’, zoals dat plaatsvindt bij traditionele televisie is een model dat sommigen nog goed past, maar wel op zijn retour is en het is duidelijk dat één-op-één ’on-demand’-video het over zal nemen. Het onderzoek toont ook duidelijk aan dat er steeds meer behoefte is aan het bekijken van video op andere apparaten, zoals de mobiele telefoon en de iPad. RealNetworks is één van de partijen die zich hierin specialiseert. Onze onlangs geïntroduceerde versie van de gratis RealPlayer SP maakt het al mogelijk om web-video’s te downloaden en rechtstreeks naar mobiele telefoons of andere apparaten zoals iPad over te zetten. In toekomstige releases zullen we het delen van videocontent over meerdere video-apparaten nog verder vereenvoudigen.“
Verder lezen over Online Video
Social Media17.04.2024
TikTok betaalt mensen 38 cent per uur om TikTok te kijken
Video08.04.2024
10 populaire wetenschap-YouTubers die je zeker moet volgen
Social Media04.04.2024
Snapchat wil je tijd besparen bij video’s maken
Online28.03.2024
LinkedIn kopieert functie die TikTok heeft bedacht
Online25.03.2024
5 manieren waarop AI je videomeetings gaat beïnvloeden
Technology24.03.2024
OpenAI introduceert AI in Hollywood: vrees acteurs dichterbij
And so it beginsVideo13.03.2024
YouTube op televisie krijgt meer focus op reacties
Social Media06.03.2024
Je kunt meer geld verdienen met lange video’s op TikTok
Verder lezen over Televisie
Entertainment28.03.2024
4 dingen die je moet weten als je aan een tv-programma meedoet
Gadgets15.03.2024
Vijf veelgestelde vragen over tv’s beantwoord
Social Media13.03.2024
X wil het plekje van YouTube innemen met lange video’s op tv
Video13.03.2024
YouTube op televisie krijgt meer focus op reacties
Gadgets12.03.2024
Schermen veroorzaken communicatie-achterstand bij kinderen
Gadgets11.03.2024
TV kopen? Dit is het verschil tussen LCD, OLED, QLED en mini-led
Entertainment09.03.2024
Wie is de Mol S24 – Finale: wie is uiteindelijk De Mol?
En de Mol is...Entertainment02.03.2024