Moet Joost gaan besparen?

Vorig artikel Volgend artikel
Moet Joost gaan besparen?

Joost, the online television service launched with a fanfare last year by the founders of internet telephony firm Skype, is preparing for a major retrenchment after failing to attract enough users and top-flight broadcasting rights. Zo schrijft de Britse krant The Sunday Times. Door het management van Joost wordt dit echter stellig ontkent.

In een interview met Gigaom.com laat Mike Volpi, CEO van Joost, weten dat deze berichtgeving onjuist is. Hij ontkent de geruchten over grote besparingen of verdere ontslagen. Volpi laat ook weten dat ze zich niet alleen op de Amerikaanse markt gaan richten, ze gaan zich richten op landen met een volwassen advertentiemarkt. De focus komt daarmee dus te liggen op de VS, West-Europa, China en enkele andere Aziatische landen.

Makkelijk hebben ze het in ieder geval niet bij Joost. Het bedrijf lijkt maar niet te slagen in zijn opzet om de grootste online leverancier van hoogwaardig videomateriaal te worden. Het heeft last van flinke concurrentie: Hulu en Kangaroo in de VS en BBC's iPlayer in Europa. Deze laatste haalde overigens in januari topman Dirk-Willem van Gulik weg bij Joost.

In mei vorig jaar verzamelde het televisiebedrijf zo'n 45 miljoen dollar van een berg investeerders, waaronder mediaconcerns als CBS en Viacom. Met dat geld plant het bedrijf binnenkort een dienstverlening via de browser en een aanbod van liveprogramma's.

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blog Idea Factory BV, uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Travelvalley & Carrepublic. Behalve liefhebber...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies