Van fan naar covergirl: waarom Cosplay voor games soms loont

Vorig artikel Volgend artikel

De meesten zullen een meetje meewarig doen als Cosplay ter sprake komt. Deze term (een samenvoegsel van costume en play die vanuit Japan is overgewaaid) wordt meestal gebruikt in combinatie met dingen als Comic-con, superhelden, World of Warcraft en andere grote gameseries. Er zijn heel veel mensen die het doen, maar er zijn er maar weinig die het heel serieus nemen. Diegenen die dat wel doen zijn legendarisch onder de verkleders, maar verder hoor je daar niet zo veel over. Maar soms, heel soms, levert het echt iets op om er zoveel moeite in te steken dat je precies lijkt op een karakter uit een game. Zoals deze week, toen een meisje uit de Oekraïne heel letterlijk het gezicht is geworden van de nieuwe Bioshock game.

Van fan naar covergirl: waarom Cosplay voor games soms loont

Capture

Want ja, Irrational games, de ontwikkelaars van het langverwachte nieuwe deel in de serie, hebben superfan Anna Moleva ingehuurd om het nieuwe gezicht te worden van Elizabeth, de vrouwelijke hoofdpersoon in de game. En dat gaat zover dat in de officiële art op het doosje het gezicht van het karakter nu ook heel erg op Anna lijkt. Sterker nog, als je de link volgt kun je zien hoe ze een aantal headshots van Anna hebben genomen om die gelijk te leggen met het karaktermodel van Elizabeth, zodat ze nu echt zoveel mogelijk gelijk zijn. En nu staat de Russische dus fijn op de achterkant van de doos en kan ze straks promotioneel als Elizabeth gaan optreden voor Irrational. Zij blij, iedereen blij. En zo hebben de cosplayers van de wereld weer wat hoop: zo mooi kan het dus lopen.

coversleeve_noborder-480x321

Meer content

Patrick Smeets

Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies