Critical Path: Een prachtige blik achter de schermen van de industrie

Vorig artikel Volgend artikel

Met enige interesse in hoe videogames gemaakt worden kun je niet om de site van Critial Path heen. Deze website, onderdeel van een multimediaal project dat zich bezighoudt met hoe games er als kunstvorm bijzitten tegenwoordig. Ik weet het, games = art is een discussie die al te vaak wordt gehouden en dan ook nog eens te vaak door navelstarende industrie-insiders die hun hobby of werk legitiem willen maken, zodat ze zich op verjaardagen niet hoeven te schamen als ze zeggen dat ze spelletjes maken. Maar daar gaat het niet om. Belangrijker is dat Critical Path een bonte verzameling aan interviewsegmenten heeft met een groot aantal vooraanstaande ontwikkelaars van games, zoals Gears of War's Cliff Bleszinski, Metal Gear's Hideo Kojima, Quake's John Carmack, Heavy Rain's David Cage, Civilization's Sid Meier en ga zo maar door.

Critical Path: Een prachtige blik achter de schermen van de industrie

Deze mensen geven antwoord op allerlei interessante vragen over hoe games gemaakt worden dus als je iets hebt met de materie, wees gewaarschuwd: je bent zo een half uur verder. Het is natuurlijk jammer dat het allemaal niet wat langer doorgaat, maar dat zou de documentaire waar de mensen achter deze site aan werken misschien onder lijden. Dat wil echter niet zeggen dat er niks te halen valt, want de quotes die je gratis kunt bekijken zijn allemaal interessant genoeg om te bekijken. Om je een idee te geven van wat je allemaal kunt verwachten: hier is de trailer die me binnen 20 seconden op de pagina terecht deed komen.

Patrick Smeets

Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies