Hoe een game designer geboren wordt

Vorig artikel Volgend artikel

Ik werd via Weekend Confirmed (vreselijk leuke podcast trouwens) opmerkzaam gemaakt op de oude dagboeken van Jordan Mechner, geschreven toen hij bezig was met de originele Prince of Persia. Als je wat vrije tijd hebt: zeker lezen. Deze dagboeken geven een fascinerende blik in het hoofd van iemand die al games aan het maken is voordat hij zijn rijbewijs heeft gehaald.

Het laat trouwens ook zien wat een uitgever (in dit geval Broderbund) allemaal kan doen om de spirit uit een gamedesigner te halen. Prachtig citaat: "Everyone in the office has been playing a lot of Tetris – a Russian submission for the IBM PC. It’s a classic, like Breakout. But I don’t think Broderbund is going to publish it. The knaves."

Meer content

Patrick Smeets

Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies