Waarom Film: de Game meestal suckt

Vorig artikel Volgend artikel
Waarom Film: de Game meestal suckt

David Hayter, die ondanks een succesvolle carriere als scriptschrijver (voor o.a. Watchmen) bij gamers beter bekend is als de donkerbruine stem van Solid "Metal Gear" Snake, heeft voor MTV uit de doeken gedaan waarom filmgames meestal geen knip voor de neus waard zijn.

In tegenstelling tot wat veel mensen denken is het niet zo dat ontwikkelaars er geen tijd in steken omdat het ze niet interesseert (Movie: the Game voelt toch een beetje als een 'afdankertje' voor een gamestudio) maar omdat de timing in de filmindustrie zo anders ligt ten opzichte van de gamesindustrie dat het gewoon niet werkt. Daarnaast is het ook een kwestie van schrijvers, of beter gezegd het ontbreken daarvan.

De reden? Hayter zegt dat hij een aanbod kreeg om het verhaal voor een game te schrijven, alleen was dat naar zijn zeggen "zeven keer zoveel werk voor een fractie van de gebruikelijke beloning." Voorlopig blijven het dus mariniers in de ruimte die veel schelden. Hoo-rah!

Meer content

Patrick Smeets

Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies