King.com gaat langs EA op Facebook, hypercasual games groot succes

Vorig artikel Volgend artikel

Kende je King.com voordat je dit bericht zag? Ik heb het pas net leren kennen, maar het is nu al verdomde groot aan het worden. Vandaag kwam in het nieuws dat de free to play-site, die het vooral moet hebben van het feit dat je de Puzzle Bobble- en Columns-ripoffs kunt spelen en er ook nog geld mee kunt verdienen, het op Facebook enorm goed doet. Met bijna een miljoen spelers deze maand is de presence op Facebook voorbij die van EA gegaan en dat wil op zich wel iets zeggen. Zeker aangezien de spellen nu niet bepaald spannend zjn. Het bewijst maar weer dat simpele puzzelspelletjes een enorme markt zijn en dat je gek bent als je Facebook laat liggen qua markt.

King.com gaat langs EA op Facebook, hypercasual games groot succes

Het is in dat opzicht gek dat Spil games, die het internationaal toch goed doen, bijvoorbeeld helemaal niet met Facebook bezig lijkt te zijn, terwijl King.com nu toch bewijst dat je als groothandelaar van dit soort games ook buiten je eigen site goed kunt verdienen. Candy Crush Saga, de Puzzle Bobble-kloon, is vorige week pas gelanceerd en heeft nu al een half miljoen dagelijkse gebruikers. Dat is groei waar je U tegen zegt, al moet nog blijken of dat zich gaat doorzetten. Bij King zijn ze echter optimistisch: ze verwachten binnen het jaar aar de beurs te gaan en hopen ook zo snel mogelijk in de buurt te komen van Zynga, die met 65 miljoen dagelijkse gebruikers toch nog een maatje groter is.

Meer content

Patrick Smeets

Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies