Social Media01.11.2010

Breaking News : Telegraaf koopt Hyves


breaking-news-telegraaf-koopt-hyves.jpg
breaking-news-telegraaf-koopt-hyves.jpg

TMG (Telegraaf Media Groep) heeft overeenstemming bereikt over de overname van 100% van de aandelen van het populaire sociaal netwerk Hyves. Voor beide bedrijven betekent deze bundeling van krachten de mogelijkheid om hun bedrijfsstrategieën beter uit te kunnen voeren. De overname van Hyves geeft de digitale ambities van TMG een belangrijke impuls. Het totale online netwerk bereikt straks 62% van alle Nederlanders. Hyves zal Nederland nog beter kunnen verbinden door samenwerkingsvormen met TMG‐platformen. Verder blijft Hyves gewoon Hyves.

Twee succesvolle puur Nederlandse mediabedrijven bundelen de krachten: TMG met een historie van meer dan honderd jaar en groot geworden in gedrukte media, en Hyves dat in slechts zes jaar tijd een leidende positie op internet wist te veroveren. Het zijn de twee bedrijven die in hun markten veruit het grootste bereik onder Nederlandse consumenten weten te realiseren. Met deze strategische overname versterkt TMG haar positie als grootste multimedia uitgever van Nederland met print, online en radio merken en heeft Hyves de mogelijkheid om haar missie “Hyves verbindt Nederland” versneld uit te voeren.

De mogelijkheden van Hyves om Nederland te verbinden kan door de samenwerking met de verschillende platformen van TMG fors worden uitgebreid. “Het afgelopen jaar zijn sociale media gemeengoed geworden en zullen de komende jaren steeds meer onderdeel worden van ons dagelijks leven. Onze missie “Hyves verbindt Nederland” waarmee we voortbouwen op onze verankering in de Nederlandse samenleving, sluit naadloos aan bij de activiteiten van TMG. We verwachten door deze sterke combinatie de komende jaren nog onverminderd te kunnen doorgroeien in zowel gebruikersactiviteit als in omzet”, aldus Marc de Vries, CEO van Hyves.

TMG voegt het meest geliefde internetmerk van Nederland₂ toe aan haar online portfolio, dat marktleidende websites zoals onder meer Telegraaf.nl, Geenstijl.nl, Relatieplanet.nl, Webregio.nl en Habbo Hotel bevat. Met de komst van het grootste en meest succesvolle sociale netwerk neemt TMG eenbelangrijke stap naar marktleiderschap op de Nederlandse internetmarkt. Samen zullen Hyves en TMG met een gecombineerd netto online bereik (dus gecorrigeerd voor overlap) per maand van ruim 8,5 miljoen Nederlanders van 13 jaar en ouder de sprong maken naar de toppositie₃. Het totale TMG netwerk bereikt dan 62% van alle Nederlanders. De combinatie met de print‐ en radio‐activiteiten van TMG levert in Nederland het grootste bereik onder consumenten op.

TMG is in toenemende mate actief in nieuwe, veelal digitale mediavormen via (mobiel) internet en in combinatie van mediumtypen. Het bedrijf wil een groter aandeel van het bedrijfsresultaat realiseren met online activiteiten. “De overname van Hyves zal deze strategie een belangrijke impuls geven”, aldus Patrick Morley, COO van TMG. Morley: “Consumenten kunnen relevante proposities verwachten waarbij de verschillende platformen die TMG kan bieden, met elkaar worden gecombineerd. In de afgelopen jaren is al op verschillende fronten samenwerking geweest tussen Hyves en titels van TMG zoals de Hyves en Telesport poule die met 250.000 deelnemers de grootste WK poule ooit was.

Uit de ervaringen bij Bol.com en Marktplaats – die Amazon en Ebay in Nederland op grote afstand houden ‐ blijkt dat Nederlanders hechten aan een “eigen” website met een lokale insteek en content.
Het specifieke karakter en de eigen identiteit van Hyves, die door miljoenen Nederlandse leden en adverteerders gewaardeerd worden, zullen ook binnen TMG behouden blijven. Gezamenlijke proposities zoals de poules rond Olympische Spelen, WK en Tour de France zullen uitsluitend worden ingezet of uitgebreid wanneer de concepten ook daadwerkelijk relevant zijn voor deelnemers. Het management van Hyves blijft aan om vol ambitie te werken aan de verdere groei van Hyves. De Hyver kan blijven rekenen op het persoonlijk contact van de Hyves Angels (community managers) en andere diensten die zij gewend zijn.Hyves en TMG zien de toekomst met vertrouwen tegemoet en kijken uit naar de nieuwe mogelijkheden die deze band biedt.

Bovenstaand tekst is het volledige persbericht zoals dat deze ochtend is uitgegeven : Namens ons allen feliciteren we Telegraaf en Hyves met deze prachtige bundeling van krachten.

Verder lezen over Hyves

​Tijdmachine: Hyves was Neerlands trots op social mediagebied

Social media, we leven er al zo lang mee dat we bijna zouden vergeten hoe het leven zonder was. Nou ja, tot je het Hyves-profiel van Premier Rutte voor je neus krijgt, dan besef je je weer: Oh ja, zo waren de begindagen...

Social Media23.10.2023

​Tijdmachine: Hyves was Neerlands trots op social mediagebied

​5 social media-apps die het nooit hebben gehaald – en waarom

De makers van Instagram komen met een nieuw soort social medium, al is het vooral een nieuwsapp. Via kunstmatige intelligentie gaat deze app je nieuws voorschotelen dat bij je past. En je kunt reageren op het nieuws van...

Social Media06.02.2023

​5 social media-apps die het nooit hebben gehaald – en waarom

Nostalgie: Kun je je oude CU2-profiel nog teruglezen?

Social media hebben het compleet overgenomen, maar er was een tijd dat we onszelf op het internet uitten door profielen te maken op de voorlopers van sociale netwerksites, namelijk CU2, That’s Me, Sugababes/Superdudes...

Social Media22.02.2022

Nostalgie: Kun je je oude CU2-profiel nog teruglezen?

En Partyflock en Hyves?
Hyves is terug en heet nu Hyven.nl

De dansende banaan, de avatar van Jan Paparazzi, een old school interface en elkaar krabbelen: Hyves is terug. En alles is nog steeds hetzelfde, behalve de url: dat is nu Hyven.nl. Pure nostalgie Hyves is pure nostalgie...

Social Media01.05.2018

Hyves is terug en heet nu Hyven.nl

9 redenen waarom we Hyves missen

22 september was het 12 jaar geleden dat Hyves werd opgericht. Op 2 december 2013 werd de stekker uit Hyves getrokken en we missen Hyves natuurlijk allemaal ontzéttend. We zaten allemaal op Hyves. We krabbelden en tikt...

Social Media24.09.2016

9 redenen waarom we Hyves missen

Ode aan de “dansende banaan” – emoticon van Hyves

Op maandag 2 december verandert Hyves definitief in een games-platform. Dat betekent het einde van Hyves als sociaal netwerk, en daarmee het einde van een tjidperk. Na maandag is het gedaan met pimpen en krabbelen, en da...

Video29.11.2013

Ode aan de “dansende banaan” – emoticon van Hyves

Alleen vandaag kan je nog jouw Hyves content downloaden

Eind oktober werd bekend gemaakt dat Hyves zou gaan stoppen als sociaal netwerk en verder zou gaan als online gaming platform. Op de servers van Hyves stond echter nog meer dan 1 Petabyte aan content van gebruikers. Con...

Social Media29.11.2013

Alleen vandaag kan je nog jouw Hyves content downloaden

Het Telegraaf Concern en Hyves: onvermogen tot hervormingen

Op 15 augustus 2013 kondigt de grote baas van het Telegraaf Concern (TGM) - Cees van Steijn - aan dat Hyves tot het einde van het jaar de tijd heeft om te bewijzen dat ze winst kunnen maken. Deze spierballen taal van een...

Media03.11.2013

Het Telegraaf Concern en Hyves: onvermogen tot hervormingen