Google koopt Rangespan en legt de connectie tussen retail en big data

Vorig artikel Volgend artikel
Google koopt Rangespan en legt de connectie tussen retail en big data

Rangespan, een startup afkomstig uit London is afgelopen week overgenomen door Google.
Rangespan heeft een techniek ontwikkeld die retailers helpt om de afname van bepaalde producten en services in kaart te brengen voor de toekomst.

Rangespan zal gaan samenwerken met Google, maar het bedrijf stopt wel per direct het contact met retailers. De organisatie klinkt misschien niet bekend in de oren, maar toch heeft deze kleine speler klanten als Tesco en Staples.

Het bedrijf maakt gebruik van veel verschillende data om retailers te helpen bij het zoeken naar de beste producten en leveranciers. Volgens Rangespan hebben veel retailers moeite met het aanpassen van hun assortiment door het vele handmatige werk en de onzekerheid over welke producten zullen gaan slagen in de toekomst.

Hier heeft Rangespan in 2011 verandering in gebracht door honderden producten te ranken. Via het supplier integration platform worden automatisch producten gedropshipt wat zorgt voor een grote verlaging van de kosten. Nu Google het bedrijf heeft overgenomen zal het personeel van Rangespan waarschijnlijk deel gaan uitmaken van het Google Shopping team.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies