UN Women gebruikt Google voor campagne

Vorig artikel Volgend artikel
UN Women gebruikt Google voor campagne

Wanneer je in Google search in begin te typen waarnaar je op zoek bent, geeft Google een aantal suggesties terwijl je typt. Deze suggesties zijn gebaseerd op gegevens van zoekopdrachten van vele andere mensen die volgens Google misschien wel op zoek waren naar hetzelfde als jij.

Een aantal van die zoekopdrachten met suggesties zijn gebruikt door een reclamebureau voor een campagne voor UN Women (voluit United Nations Entity for Gender Equality and the Empowerment of Women), een afdeling van de Verenigde Naties die strijdt voor gelijke rechten voor vrouwen. Het reclamebureau Memac Ogilvy & Mather Dubai heeft echte Google searches, van 9 maart 2013, gebruikt voor deze campagne.

Copy writer Kareem Shuhaibar: "The ads are shocking because they show just how far we still have to go to achieve gender equality. They are a wake up call, and we hope that the message will travel far" De teksten in de campagne zijn meer dan een half jaar geleden uit Google search gehaald, maar toen ik er net een aantal checkte bleek dat er in de afgelopen maanden weinig veranderd is aan waar veel mensen naar op zoek zijn wanneer ze een zoekopdracht beginnen met "women should..." of een van de andere onafgemaakte zinnen.

UN-Women-Google-3
UN-Women-Google-1
UN-Women-Google-4
UN-Women-Google-2
Karina

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies