Hoe Google het onvindbare Googelbaar wil maken

Vorig artikel Volgend artikel
Hoe Google het onvindbare Googelbaar wil maken

Elke dag worden er miljarden zoekopdrachten uitgevoerd met Google. Deze zoekopdrachten lopen erg uiteen. Het bedrijf is echter ok nieuwsgierig en wil graag weten wat deze zoekopdrachten inhouden. Nu wil het bedrijf de zoekservices verbeteren door automatisch informatie te gaan leveren via zoekopdrachten waar je normaliter niet over zou nadenken. Het verschil is ook dat deze zoekopdrachten mobiel aangeleverd zullen worden, aangezien je ze normaal niet zomaar zou gaan zoeken via je laptop of je pc. 

Google's ambitie is om alle informatie wereldwijd op een overzichtelijke manier te organiseren en het universeel toegankelijk te maken. Ze zullen echter eerst moeten uitzoeken wat de beperkingen zijn en hoe ze hier mee moeten omgaan. Dit zijn de woorden van Jon Wiley, die gaat over de 'user experience design' bij Google Search. Dit kan gedaan worden door in te lelven in de mensen zelf en gebruik te maken van nieuwe technologische ontwikkelingen, zoals smartphones.

Het onderzoek wat Wiley zal gaan uitvoeren, kan Google in nieuwe richtingen gaan brengen. "One of the patterns that stands out is the multitude of decives that people have in their lives." zegt hij. Gezien het feit dat mobiele apparaten het mogelijk maken voor Google om de hiervoor genoemde beperkingen te vinden, zouden ze ook goed gebruikt kunnen worden in de toekomst. Waar gps-chips en sensoren veel zeggen over een persoon zelf en zijn situatie, kunnen ze ook gebruikt worden voor Google om te weten wat de persoon wil. "We've often said the perfect search engine will provide you with exactly what you need to know at exactly the right moment, potentially without you having to ask for it," zegt Wiley.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies