Advertentie extensies in één overzicht

Vorig artikel Volgend artikel
Advertentie extensies in één overzicht

Een beetje Google advertentie heeft tegenwoordig een advertentie extensie; u telt bijna niet meer mee als u geen extensie hebt. Onderzoeken wijzen uit dat het gebruik van extensies uw CTR tot wel 30% kan laten toenemen. Ook Google stimuleert het gebruik van advertentie extensies en test continue met nieuwe soorten advertentie extensies. Dit om het leven van een adverteerder makkelijker te maken. Maar welke extensies zijn er momenteel mogelijk en wanneer kunt u ze gebruiken? Om hier wat duidelijkheid in te scheppen, geef ik hierbij een overzicht van alle advertentie extensies.

Sitelinks
Advertentie sitelinks maken het mogelijk extra links aan de advertentie toe te voegen die verwijzen naar specifieke, relevante inhoud dieper op de pagina. In plaats van alle bezoekers naar dezelfde pagina te sturen, kunnen er met sitelinks tot zes pagina's worden weergegeven waaruit gebruikers kunnen kiezen.

Sitelinks hebben de meeste kans om te verschijnen wanneer een advertentie bij de topposities verschijnt en er hoge kwaliteitscores aan de advertenties worden toegekend en zijn eigenlijk voor elke adverteerder geschikt.

sitelinks


Locatie extensies
locatie extensieEen tweede gangbare advertentie extensie is de locatie extensie. Deze extensies verschijnen wanneer een gebruiker zich in de buurt bevindt of een zoekopdracht doet met hierin locatie. De locatie-extensie toont uw adres onder uw AdWords-advertentie.
Deze extensie kunt u toevoegen aan uw AdWords advertenties door uw AdWords account te koppelen aan een Google places account. Mocht u geen Google places account hebben, dan kunt u handmatig een adres invoeren in uw AdWordsaccount.

Locatie extensies zijn een mooie toevoeging voor adverteerders die een kantoor of winkel op een fysieke locatie hebben.

Oproep extensies
oproep extensieMet oproep extensies is het mogelijk uw telefoonnummer in de advertentie op te nemen, waardoor het voor gebruikers makkelijk is om vanuit de advertentie direct telefonisch in contact te komen met de adverteerder. Het grote voordeel hiervan is dat de telefoontjes doorgemeten kunnen worden!


Product extensies
Voor webshops zijn product extensies dé manier om hun advertenties te verijken met een selectie van de producten die ze aanbieden. Om dit te kunnen doen is wel een koppeling met een Google merchant center account nodig. Net als de andere advertentie extensies hebben de product extensies een positief effect op uw CTR en geeft uw bezoekers direct een inzicht in uw aanbod.

Product extensies zijn met name geschikt voor adverteerders met een eCommerce site.

product extensie


Review extensies
Een extensie die niet voor elke adverteerder is weggelegd, maar welke wel zeer effectief is, is de review extensie. Bij de review extensie worden de advertenties verrijkt met sterren en wordt aangegeven hoeveel reviews de adverteerder heeft.
Deze reviews kunnen verzameld worden door aangemelde reviewsites en moeten opgepikt worden door Google Product Search. Wanneer u meer dan 30 reviews hebt van gemiddeld 4 sterren of hoger, worden automatisch de sterren weergegeven in uw advertenties.

review extensie

Net als de product extensies is deze extensie met name geschikt voor eCommcerce sites.


Sociale extensies
sociale extensieDe nieuwste telg uit de extensie familie is de sociale extensie. Een sociale extensie is een link naar het Google+ bedrijfsprofiel van het adverterende bedrijf gecombineerd met een overzicht van het aantal mensen dat dit profiel/bedrijf heeft 'ge-+1-d'. Bovendien staan er, wanneer de zoeker is ingelogd met zijn Google account, ook foto's en namen van mensen uit hun Google+ kringen die het een '+1' hebben gegeven.

Naast de bestaande extensies zoals hierboven beschrijven, is Google altijd aan het testen met nieuwe advertentie extensies. Zo momenteel getest met video extensies, enhanced sitelinks, formulier extensies en offer extensies. Wellicht dat deze extensies in de nabije toekomst uitgerold worden.

Dit artikel is geschreven door Tim van Vliet, senior SEA consultant bij Expand Online.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies