Google : teveel ads boven 'the fold' is niet goed voor gebruikerservaring

Vorig artikel Volgend artikel

Advertenties is wat veel websites draaiende houdt. Als gebruiker begrijp ik dat teveel ads, ads op een verkeerde positie, of de "in your face", meescrollende en uitvouwbare ads de gebruikerservaring verminderen. Toch zijn er niet veel sites die zo volgestampt zijn met advertenties dat het zoeken is naar de reguliere content. Sites die dat wel doen gaan dat merken met de recente Google Page layout algoritme verandering.

Het enige wat deze verandering doet is het advertentie - content ratio boven de fold analyseren. Sites die niet veel content above the fold hebben staan kunnen deze verandering gaan merken, aldus Google. Ofwel deze sites komen lager in de zoekresultaten te staan ten faveure van sites die een betere gebruikerservaring bieden. Sites die advertenties weergeven op een normaal niveau zullen niks merken.

Wel grappig om te zien is de aankondiging zoals gedaan door Matt Cutts: "If you click on a website and the part of the website you see first either doesn't have a lot of visible content above-the-fold or dedicates a large fraction of the site's initial screen real estate to ads, that's not a very good user experience." En dan hieronder een screenshot van Google.

Google : teveel ads boven 'the fold' is niet goed voor gebruikerservaring

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies