De 20 duurste Adwords [Infographic]

De 20 duurste Adwords [Infographic]

Google verdient veel geld met haar advertentie verkoop via Adwords. Als adverteerder kun je zelf bepalen hoeveel je voor een klik wil betalen. Afhankelijk van de concurrentie, CTR en CPC wordt je positie bepaald. Maar er zitten nog al wat verschillen hierin. Wordstream heeft 90 dagen onderzoek gedaan naar de duurste zoekwoorden. Tijdens deze periode hebben ze gekeken naar de hoogste kosten per klik en meeste zoekvolume.

Zo valt uit de infographic af te lezen dat er het meeste betaald wordt voor 'insurance' ($54,91 per klik). Op de 2e en 3e plaats komen 'loans' en 'mortgage'. Wat zijn volgens jullie de duurste Nederlandse woorden?   

Reacties (29)

  • Waarschijnlijk scoort 'hypotheek' erg hoog in de NL versie van dure zoekwoorden.

    Zo 4 sep 2011, 16:06 [reply]

    • Sjoerd

    Wel fijn om te vermelden dat je niet standaard dit bedrag moet betalen, maar alleen wanneer je in de VS perse op 1 wilt staan voor de betreffende keywords. Dus als iemand een slechte QS heeft dan biedt je net zolang tot je hoog / op 1 staat met als resultaat dergelijke bedragen.

    In Nederland komt dit simepelweg niet in die vorm voor.

    Ma 5 sep 2011, 08:36 [reply]

  • Het geeft een goede afspiegeling van de Amerikaanse markt en waarom ze in een crisis zijn geraakt. Hypotheken (mortgage) en leningen (loans) nemen om er lekker van te leven en daarna verzekeringen afsluiten, om de kosten van de rechtzaken en deurwaarders te verlagen...

    Ma 5 sep 2011, 09:14 [reply]

    • jeroen

    heb altijd begrepen dat in Nederland "vakantie" het duurtste woord is.

    Ma 5 sep 2011, 09:46 [reply]

  • De duurste woorden in Nederland liggen ook in het financiële segment.
    'Geld lenen' ligt op dit moment rond €25. 'lenen' kost €17, 'lening' €13 en voor 'goedkoopste hypotheek' geeft de AdWords verkeersschatter een geschatte cpc van €11.
    'Verzekering' en 'vakantie' zitten respectievelijk op €6 en €3.

    Volgens mij is 'goedkoop lenen' het duurste woord in NL. De keyword tool geeft hier een schatting van €70, maar dat lijkt mij erg sterk...

    @Sjoerd Met een hele slechte Quality Score is het vrijwel onmogelijk om op 1 te staan, ook al biedt je enorm veel. Zeker op lange termijn gaat dit niet lukken.

    Ma 5 sep 2011, 10:23 [reply]

  • Het bestáát toch niet dat het rendabel is om €25 - €50 te betalen voor een klik. Hangt natuurlijk helemaal af van de marge op een deal en je conversieratio, dat snap ik, maar dan nog. Met een conversieratio van 10% ben je al een knappe jongen/meid, dus dat betekent dat je marge op zijn minst €500 moet zijn hier een ROI op te maken.

    Ma 5 sep 2011, 11:37 [reply]

  • Het zijn idd belachelijke bedragen die je voor die woorden moet betalen per klik, maar dat zijn de marges op dure leningen en hypotheken ook.
    Bij dit soort woorden zie je vaak vooral de grote bedrijven als ABN, ING, Ohra, die dit kunnen en willen betalen.

    Ma 5 sep 2011, 12:00 [reply]

  • I would like to thank you for the efforts you've made in writing this posting. I'm hoping the same very best function from you inside future too.

    Ma 5 sep 2011, 12:37 [reply]

  • Wat een bedragen en ik word al erg ongelukkig als ik een euro per klik moet betalen.

    Do 8 sep 2011, 12:44 [reply]

  • Zijn er nog keywords waar je 5 cent per klik betaald of was dat van 5 jaar geleden?

    Vr 9 sep 2011, 17:22 [reply]

  • Zeker voor webshops kan je nog makkelijk keywords hebben van 5 tot 10 cent.

    Do 15 sep 2011, 10:26 [reply]

    • ntslsk

    Jammer dat de percentages in de taartpunten niet overeenkomen met de grootte ervan. Nu weet ik niet hoe je dit moet aflezen...

    Ma 12 sep 2011, 11:12 [reply]

    • Anne-Wil

    Het gaat over de winst die ze maken. De grote van de punten komt overeen met hun inkomsten.

    Zo 18 sep 2011, 18:18 [reply]

  • Er zijn nog wel keywords waar je maar 5 cent per klik betaald, maar wel steeds lastiger te vinden.

    De bekende 'long-tail' woorden hebben nog een vrij lage cpc en voor de eigen merknaam betaal je vaak ook maar een paar cent.

    Door de explosief gestegen prijzen per klik in AdWords is het steeds belangrijker om te kijken wat er na de klik gebeurt. Het gaat er dus om of een zoekwoord uiteindelijk wel een sale of andere conversie oplevert. Alleen dan weet je of je moet blijven investeren in dure zoekwoorden.

    Do 22 sep 2011, 10:59 [reply]

  • @ Arnoud. Goedkoop lenen is zeker niet het duurste zoekwoord. Top posities voor zoekwoorden met betrekking tot het lenen van geld is met een cpc van € 10 of lager prima te behalen. Of dit rendabel is zal afhangen van welk type lening je verstrekt en het conversiepercentage.

    Momenteel leg je veel geld neer voor zoekwoorden gericht op zorgverzekeringen en autoverzekeringen.

    Do 17 nov 2011, 11:58 [reply]

  • Ik ben ook benieuwd naar de Nederlandse versie, zouden daar ook 'verzekering', 'lening' en 'hypotheek' zo hoog staan?

    Vr 30 dec 2011, 20:18 [reply]

  • Wat een ongelooflijke prijzen voor cpc. Inderdaad wel een noodzakelijkheid om dan je conversies heel, heel goed te tracken.

    Zo 5 feb 2012, 10:42 [reply]

  • Het is gezien het feit dat verzekering zal de duurste trefwoord zijn, omdat mensen gek meer dan het kopen van verzekering dan ook.

    Wo 15 feb 2012, 21:10 [reply]

    • Martin

    I highly recommend Colibri Tool ( http://colibritool.com/ ) it does the best job with keywords. Check it out!

    Wo 29 feb 2012, 11:52 [reply]

    • Link Development Forusm
    • [website]

    thank you brother, its really great and useful sharing, keep it up

    Ma 9 apr 2012, 11:26 [reply]

  • Voluptate consequatur, rem molestiae doloremque fugiat ipsa, aut perspiciatis, sunt ex in eum aute nisi eos, qui recusandae. Aut eius et voluptate officiis recusandae. Amet, numquam consequat. Reprehenderit similique dolore neque consectetur, ut sed sed molestiae enim labore voluptatem. Ut incididunt incididunt.

    Za 24 nov 2012, 07:19 [reply]

  • I am typically to blogging and i really admire your content. The article has actually peaks my interest. I am going to bookmark your site and hold checking for new information.

    Di 18 dec 2012, 14:29 [reply]

  • Ik ben benieuwd naar 2013, er is nog steeds crisis zijn de click prijzen omlaag gegaan voor lastige keywords zoals geld lenen, of juist omhoog?

    Welke Nederlandse tool behalve Adwords zelf kun je hier goed voor gebruiken, je bent al snel op USA tools aangewezen...

    Wo 10 apr 2013, 15:59 [reply]

  • Wij zien geen trend in dalende cpc prijzen in adwords in Nederland, ondanks mindere economische tijden.

    In veel sectoren neemt de concurrentie alleen maar toe, en zullen cpc prijzen hoog blijven of zelfs verder gaan stijgen.

    Nederlandse tools om de cpc prijzen te bepalen, zijn er niet echt volgens mij. Niet echt betrouwbaar iig. AdWords blijft een real-time veiling, dus het blijft altijd een inschatting. De werkelijke cpc prijs die je betaald, blijkt altijd pas als de campagne loopt en kliks realiseert.

    Wij kunnen in Searchmetrics geschatte cpc prijzen zien, maar in principe heb je er ook niet echt heel veel aan. AdWords kan bijna altijd uit, iig voor bepaalde producten of diensten. Als je de campagne maar slim genoeg opzet, gaat monitoren, optimaliseren, en conversies meten, kun je ook met hele hoge cpc prijzen prima een positieve ROI halen.

    Het is ons nog niet vaak niet gelukt, om een AdWords campagne efficiënt te krijgen :-)

    Wo 10 apr 2013, 16:17 [reply]

  • Er zijn wel een aantal handig tools zoals Word Stream in combinatie met SpyFu, maar echte betrouwbare tools voor met Nederlandse datasets ben ik nog niet tegengekomen.

    Nou ben ik ook niet dagelijks met Adwords bezig en hierin geen expert, maar door verschillende keywords tools te gebruiken kun je wel werken met gemiddelden.

    Wo 10 apr 2013, 17:51 [reply]

  • Sommige keywords zijn inderdaad erg duur voor adverteerders maar zeer rendabel voor de publicerende mensen. Oog correct of ooglaserbehandeling zijn ook zoekwoorden die erg duur zijn pper klik

    Do 18 jul 2013, 00:11 [reply]

  • Het klopt inderdaad dat sommige keywords beter betalen dan andere. Persoonlijk kan ik door hier wat tijd in te steken stukken meer verdienen aan mijn adsense

    Ma 5 aug 2013, 15:16 [reply]

  • You certainly deserve a round of applause for your post and more specifically, your blog in general. Very high quality material.

    Di 3 dec 2013, 11:43 [reply]

  • Vorig jaar heb ik eens gekeken welke keyword groepen in Adwords in Nederland gemiddeld de duurste klik prijzen hadden.

    Hiervan is een infographic gemaakt: https://plus.google.com/+GijsBodenstaff/posts/D9H8qoxfsBu

    Anno 2014 niet meer up-to-date, maar zal binnen kort een nieuwe maken voor 2014

    Do 12 jun 2014, 09:21 [reply]

Reageren

  • HTML niet toegestaan. URL's worden automatisch clickable.
    * E-mail adres wordt niet getoond

Recommend on Google

Headlines

© 2004-2014 Dutchcowboys.nl - All Rights Reserved.

All views and opinions expressed are those of the authors of Dutchcowboys.

All trademarks, slogans, text or logo representation used or referred to in this website are the property of their respective owners. Sitemap

Hosted by Nines