Google komt met Glazen Bol website voor het Eurovisie Songfestival

Vorig artikel Volgend artikel
Google komt met Glazen Bol website voor het Eurovisie Songfestival

Elk jaar zien fans van het Eurovisie Songfestival in alle delen van Europa uit naar de uiteindelijke finale, you love it or you hate it. Speciaal voor hen introduceert Google nu een Eurovisie 2011 Glazen Bol website die internetgebruikers in staat stelt te schatten hoeveel kans op succes hun lokale inzending dit jaar maakt. Via google.nl/eurovision kan iedereen de populariteit van de deelnemers op de voet volgen.

Het Eurovisie Songfestival van 2011 wordt op 14 mei gehouden in Düsseldorf. Namens Nederland strijden de 3JS mee om Duitsland op te volgen als winnaar. Op deze actiesite is het mogelijk de toename en afname van online zoekopdrachten voor alle deelnemers aan het Songfestival te volgen. Daarnaast is er een grafiek die de populariteit van deelnemers door de tijd weergeeft en een tabel met de deelnemers naar wie het meest wordt gezocht.

De gegevens, ondersteund door Google Insights for Search en gebaseerd op zoekverkeer, worden dagelijks ververst. Op deze manier kan iedereen de prestatie van zijn of haar favoriete deelnemer volgen en wellicht zelfs voorspellen welk land de uiteindelijke winnaar wordt. De Google tool kun je ook in je eigen site embedden.

De Nederlandse site lijkt op dit moment nog geen data in te laden.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies